Communication
Kategoria dla dużych i małych kampanii, pojedynczych egzekucji i pomysłów, których realizacja wykracza poza utarte komunikacyjne schematy, kreatywnie wykorzystuje media, a nawet tworzy nowe rozwiązania. Nowatorstwa szukamy zarówno w kampaniach komercyjnych, CSR, jak i społecznych i non profit.
Communication to kategoria, w której najważniejsza jest idea kreatywna wsparta solidną i ciekawą egzekucją. Nie bez znaczenia jest dobrze znaleziony insight, jego aktualność i siła zaangażowania, które potrafi wywołać.
-
-
Wszystkie formy komunikacji wykorzystujące video, włączając reklamy, reklamy społeczne, content i teledyski.
-
REKLAMY WIDEO EMITOWANE W TELEWIZJI LUB W KINACH. UWAGA! ZGŁOSZENIE PRACY DO KATEGORII A1 WYKLUCZA MOŻLIWOŚĆ ZGŁOSZENIA JEJ DO KATEGORII A4.
Przykłady pracKONKURS KTRKONKURS INNOVATION -
Reklamy wideo wchodzące w interakcję z widzem: np. filmy, na które widz ma wpływ, filmy 360°, filmy wielowątkowe.
Przykłady pracKONKURS KTRKONKURS INNOVATION -
CZOŁÓWKI FILMÓW I SERIALI.
Przykłady pracKONKURS KTRKONKURS INNOVATION -
WIDEO EMITOWANE W INTERNECIE NP. REKLAMY, BRANDED CONTENT, FILMY Z PRZEKAZAMI LIVE ITP. UWAGA! ZGŁOSZENIE PRACY DO KATEGORII A4 WYKLUCZA MOŻLIWOŚĆ ZGŁOSZENIA JEJ DO KATEGORII A1, A2, A3, A5, A6.
Przykłady prac -
Formy wideo wykorzystujące wirtualną lub rozszerzoną rzeczywistość.
Przykłady prac -
Niestandardowe użycie wideo lub medium (np. kina, telewizji, ekranów cyfrowych itp.).
Przykłady pracKONKURS KTRKONKURS INNOVATION
-
-
Wszystkie formy reklamy, w których główną (a często jedyną) rolę pełni dźwięk. Reklamy radiowe, audio w mediach cyfrowych, podcasty itp.
-
Reklamy emitowane w rozgłośniach radiowych. Uwaga! Zgłoszenie pracy do kategorii B1 wyklucza możliwość zgłoszenia jej do kategorii B3.
Przykłady pracKONKURS INNOVATION -
AUDYCJE SPONSOROWANE, DŁUŻSZE DŹWIĘKOWE FORMY NARRACYJNE, AUDIO BRANDED CONTENT ITP. DYSTRYBUOWANE ONLINE (ITUNES, SPOTIFY, WEB ITP.).
Przykłady pracKONKURS KTRKONKURS INNOVATION -
Reklama audio emitowana w mediach cyfrowych np. w serwisach streamingujących muzykę, portalach internetowych itp. Uwaga! Zgłoszenie pracy do kategorii B3 wyklucza możliwość zgłoszenia jej do kategorii B1.
-
Niestandardowe użycie radia jako medium lub technologii.
Przykłady pracKONKURS KTR -
Niestandardowe użycie dźwięku w kampanii online lub offline.
Przykłady prac
-
-
Wszystkie formy reklamy emitowanej w mediach drukowanych oraz drukowane materiały promujące markę lub produkt.
-
Reklama prasowa w dowolnym formacie. Uwaga! Niestandardowe wykorzystanie technologii druku należy zgłaszać w C5.
Przykłady pracKONKURS INNOVATION -
WSZYSTKO TO, W CO MOŻE BYĆ ZAPAKOWANY PRODUKT. OPAKOWANIA, ETYKIETY, OKŁADKI PŁYT, TORBY ITP. W TEJ KATEGORII OCENIANY JEST PRZEDE WSZYSTKIM POMYSŁ. PROJEKTY OPAKOWAŃ, KTÓRE MAJĄ BYĆ OCENIONE POD KĄTEM DESIGNU NALEŻY ZGŁASZAĆ W KATEGORII DESIGN, PODKATEGORIA: B. PACKAGING.
Przykłady pracKONKURS KTRKONKURS INNOVATION -
Drukowana przesyłka bezpośrednia. Również niestandardowe wysyłki większych rozmiarów lub 3D.
Przykłady prac -
Małe formy drukowane: np. ulotki, kalendarze, zaproszenia, wizytówki.
Przykłady prac -
Niestandardowe użycie mediów drukowanych.
Przykłady prac
-
-
Wszystkie formy reklamy zewnętrznej: np. reklamy outdoorowe, eventy, komunikacja w sklepach, interaktywne ekrany, ambienty.
-
FORMY REKLAMY ZEWNĘTRZNEJ DZIAŁAJĄCE POZA STANDARDOWYMI MEDIAMI NP. AMBIENT, AMBUSH, GUERILLA, MURALE ITP. UWAGA! ZGŁOSZENIE PRACY DO KATEGORII D1 WYKLUCZA MOŻLIWOŚĆ ZGŁOSZENIA JEJ DO KATEGORII D4
Przykłady prac -
Plakaty i duże druki. Uwaga! Drukowaną reklamę wielkoformatową na billboardach (OOH) należy zgłaszać w D3. Uwaga! Zgłoszenie pracy do kategorii D2 wyklucza możliwość zgłoszenia jej do kategorii D6.
Przykłady pracKONKURS KTRKONKURS INNOVATION -
DRUKOWANA REKLAMA WIELKOFORMATOWA EMITOWANA NA BILLBOARDACH. UWAGA! KREATYWNE WYKORZYSTANIE BILLBOARDÓW NALEŻY ZGŁASZAĆ W D1 LUB D7.
Przykłady pracKONKURS KTRKONKURS INNOVATION -
Wszystkie formy eventowe B2C i B2B np. duże i małe wydarzenia brandowe, działania flash mob, stunt, itp. W tej kategorii oceniany jest przede wszystkim pomysł wg kryterium "czy chciałabym/chciałbym tam być?". Uwaga! Zgłoszenie pracy do kategorii D4 wyklucza możliwość zgłoszenia jej do kategorii D1.
Przykłady prac -
WSZYSTKIE FORMY REKLAMY W MIEJSCU SPRZEDAŻY NP. POS-Y, STANDY, WYSPY, PREZENTACJE PRODUKTU, INSTALACJE ITP. UWAGA! ZGŁOSZENIE PRACY DO KATEGORII D5 WYKLUCZA MOŻLIWOŚĆ ZGŁOSZENIA JEJ DO KATEGORII D1, D4, D6.
Przykłady pracKONKURS KTR -
Wszystkie formy reklamy zewnętrznej wykorzystujące możliwości ekranów cyfrowych. Projekty powstałe z myślą o miejscach sprzedaży powinny być zgłaszane w D5. Uwaga! Zgłoszenie pracy do kategorii D6 wyklucza możliwość zgłoszenia jej do kategorii D2.
Przykłady prac -
Wszystkie formy reklamy zewnętrznej, które wchodzą w interakcję z człowiekiem i wywołują jego zaangażowanie.
Przykłady prac
-
-
Wszystkie formy reklamy wykorzystujące desktopowe media cyfrowe jako główny nośnik komunikacji. Emitowane w mediach społecznościowych, na portalach internetowych, stronach www itp.
-
Strony marek, produktów oraz mikrostrony przygotowane na potrzeby kampanii reklamowej. W tej kategorii oceniany jest pomysł i wykonanie samej strony internetowej. Kampanię online należy zgłosić w E2.
Przykłady prac -
Kampanie online wykorzystujące wszystkie formy reklamy emitowanej na desktopach: bannery, wideo, landing page, rich media itp. Szerokie, zintegrowane działania lub pojedyncze egzekucje (np. banner + landing page). Uwaga! Kampanie, których głównym kanałem są social media należy zgłaszać w E3 lub E4.
Przykłady pracKONKURS KTRKONKURS INNOVATION -
Kampanie, w których social media są głównym nośnikiem promocji marek lub produktów. Działania wizerunkowe i aktywacje, które angażują i budują zasięg. Uwaga! Zgłoszenie pracy do kategorii E3 wyklucza możliwość zgłoszenia jej do kategorii E4.
Przykłady prac -
Fanpage, kanał na YouTube, profil na Instagramie itp. a także niestandardowe użycie mediów społecznościowych np. media-placement. Uwaga! Zgłoszenie pracy do kategorii E4 wyklucza możliwość zgłoszenia jej do kategorii E3
Przykłady prac -
Niestandardowe użycie płatnych mediów online wyświetlanych na desktopie: bannerów, mastheadów, screeningów i innych form promocji online, które nie mieszczą się w żadnej kategorii lub formacie.
Przykłady prac -
Działania prowadzone w nawiązaniu do bieżących wydarzeń.
Przykłady pracKONKURS KTRKONKURS INNOVATION -
Wszystkie formy eventowe B2C i B2B odbywające się online lub hybrydowo np. duże i małe wydarzenia brandowe. W tej kategorii oceniany jest przede wszystkim pomysł wg kryterium "czy chciałabym/chciałbym w tym uczestniczyć?"
Przykłady prac
-
-
Wszystkie formy reklamy, które wykorzystują możliwości technologiczne urządzeń mobilnych (smarfonów, wearables itp.) oraz specyfikę konsumowania na nich treści.
-
Aplikacje mobilne. Duże i małe. Brandowe i taktyczne. Uwaga! Zgłoszenie pracy do kategorii F1 wyklucza możliwość zgłoszenia jej do kategorii F2.
Przykłady prac -
GRY STWORZONE NA URZĄDZENIA MOBILNE (SMARTFONY, SMARTWATCHE ITP.) REKLAMUJĄCE MARKĘ LUB PRODUKT. UWAGA! ZGŁOSZENIE PRACY DO KATEGORII F2 WYKLUCZA MOŻLIWOŚĆ ZGŁOSZENIA JEJ DO KATEGORII F1.
Przykłady pracKONKURS INNOVATION -
NIESTANDARDOWE UŻYCIE TECHNOLOGII DOSTĘPNYCH W URZĄDZENIACH MOBILNYCH: ŻYROSKOPÓW, GPS, BLUETOOTH, WIFI ITP. DO PROMOCJI MAREK LUB PRODUKTÓW. UWAGA! NIESTANDARDOWE WYKORZYSTANIE MEDIÓW I KANAŁÓW MOBILE NALEŻY ZGŁASZAĆ W F4.
Przykłady prac -
KAMPANIE WYKORZYSTUJĄCE MOBILE I JEGO SPECYFIKĘ JAKO GŁÓWNY NOŚNIK POMYSŁU. A TAKŻE NIESTANDARDOWE UŻYCIE PŁATNYCH MEDIÓW MOBILE, NP. BANNERÓW, FULL PAGE’ÓW, STRON MOBILNYCH ITP.
Przykłady prac
-
-
Kampanie zintegrowane. Wykorzystujące co najmniej 2 różne kanały dotarcia do konsumenta, np. kampania składająca się z TV i OOH. Uwaga! Kilka egzekucji tej samej idei w tym samym medium np. 3xTVC nie mieszczą się w definicji Kampanii Zintegrowanej.
-
Kampanie zintegrowane wykorzystujące co najmniej 2 różne kanały dotarcia do konsumenta. Uwaga! Zgłoszenie pracy do kategorii G1 wyklucza możliwość zgłoszenia jej do kategorii G2.
Przykłady pracKONKURS KTRKONKURS INNOVATION -
KAMPANIE ZINTEGROWANE, KTÓRYCH PODSTAWOWYM CELEM JEST AKTYWACJA KONSUMENTÓW NP. W KONKURSIE, PROMOCJI ITP. UWAGA! ZGŁOSZENIE PRACY DO KATEGORII G2 WYKLUCZA MOŻLIWOŚĆ ZGŁOSZENIA JEJ DO KATEGORII G1.
Przykłady pracKONKURS KTRKONKURS INNOVATION -
Kampanie zintegrowane, których format kreatywny (BIG IDEA) jest nieprzerwanie komunikowany od co najmniej dwóch lat.
Przykłady pracKONKURS KTRKONKURS INNOVATION
-
-
Zgłoszenia w tej kategorii, muszą pokazać jak big data, insight i/lub wybór medium angażowały i jaki miały wpływ na konsumentów z danego segmentu; jak strategia pomogła w dotarciu do konsumenta i wzmocniła jego związek i zaangażowanie z marką.
-
Wszelkie formy fizycznych materiałów pisanych i ilustrowanych jak printy, direct mailing czy ulotki.
Przykłady prac -
Wszelkie działania OOH, w tym bilboardy i citylighty (także digitalowe rozwiązania), instalacje, eventy, pokazy, pop-up story etc.
Przykłady pracKONKURS KTRKONKURS INNOVATION -
Wszystkie rozwiązania korzystające z urządzeń i mediów cyfrowych – kampanie, aktywacje i inne działania online oraz mobile, w tym geolokalizacja i targetowanie w social media.
Przykłady pracKONKURS KTR -
Wszystkie pomysły, które wykorzystują „stare media” (kino, telewizję i radio) i ich możliwości w celu dotarcia do wybranej grupy konsumentów.
Przykłady prac
-
-
Wszystkie formy komunikacji Public Relations. Działania wykorzystujące głównie earned-media, które budują zaufanie i rozwijają relacje między marką a człowiekiem. Prace wpływające na postrzeganie marki i zachowanie konsumenta, chroniące i wzmacniające reputacje marki oraz jej kondycję biznesową.
-
Działania PR promujące markę lub produkt.
Przykłady prac -
Employer branding, komunikacja korporacyjna, działania CSR.
Przykłady prac -
Działania PR we współpracy z influencerem.
Przykłady prac
-
-
Wszystkie formy komunikacji wykorzystujące dane np. do znalezienia insightu, stworzenia narracji, wzbudzenia zaangażowania itp. W zgłoszeniach oceniamy innowacyjność wykorzystania danych oraz pomysł, który powstał na ich bazie.
Przykłady pracKONKURS INNOVATION -
Hasła reklamowe, skrypty, printy, książki, opowiadania, poezja reklamowa, ale również sposób i styl prowadzenie kanałów social media, a czasem jeden komentarz marki lub odpowiedź na pytanie konsumenta. Słowem, wszystko co opiera się na słowie.
Przykłady prac -
Ogólny wygląd, styl, aspekt wizulany całych kampanii jak również poszczególnych elementów np.. Reklama print, outdoor, video, digital
-
- Marcin Sosiński
- Dentsu Creative
Chief Creative Officer Poland & CEE
- Natalia Borawska
- VML
Creative Director
- Antoni Kamiński
- 180heartbeats + JUNG v. MATT
Associate Creative Director
- Agnieszka Klimczak-Pyryt
- OK Human
Creative Partner
- Krzysztof Mielcarek
- DDB Warszawa
Deputy Creative Director
- Tomasz Misiukiewicz
- Przestrzeń
Creative Director
- Rafał Ryś
- Havas
Creative Director
- Joanna Sagan
- Feeders Agency
Growth & Strategy Director
- Michał Sęk
- Saatchi & Saatchi
Chief Creative Officer
- Dagmara Witek - Kuśmider
- Publicis Worldwide
Chief Creative Officer