Communication
Kategoria dla dużych i małych kampanii, pojedynczych egzekucji i pomysłów, których realizacja wykracza poza utarte komunikacyjne schematy, kreatywnie wykorzystuje media, a nawet tworzy nowe rozwiązania. Nowatorstwa szukamy zarówno w kampaniach komercyjnych, CSR, jak i społecznych i non profit.
Communication to kategoria, w której najważniejsza jest idea kreatywna wsparta solidną i ciekawą egzekucją. Nie bez znaczenia jest dobrze znaleziony insight, jego aktualność i siła zaangażowania, które potrafi wywołać.
-
-
Wszystkie formy komunikacji wykorzystujące video, włączając reklamy, reklamy społeczne, content i teledyski.
-
REKLAMY WIDEO EMITOWANE W TELEWIZJI LUB W KINACH. UWAGA! ZGŁOSZENIE PRACY DO KATEGORII A1 WYKLUCZA MOŻLIWOŚĆ ZGŁOSZENIA JEJ DO KATEGORII A4.
Przykłady pracKONKURS KTRKONKURS INNOVATION -
Reklamy wideo wchodzące w interakcję z widzem: np. filmy, na które widz ma wpływ, filmy 360°, filmy wielowątkowe.
Przykłady pracKONKURS KTRKONKURS INNOVATION -
CZOŁÓWKI FILMÓW I SERIALI.
Przykłady pracKONKURS KTRKONKURS INNOVATION -
WIDEO EMITOWANE W INTERNECIE NP. REKLAMY, BRANDED CONTENT, FILMY Z PRZEKAZAMI LIVE ITP. UWAGA! ZGŁOSZENIE PRACY DO KATEGORII A4 WYKLUCZA MOŻLIWOŚĆ ZGŁOSZENIA JEJ DO KATEGORII A1, A2, A3, A5, A6.
Przykłady prac -
Formy wideo wykorzystujące wirtualną lub rozszerzoną rzeczywistość.
Przykłady prac -
Niestandardowe użycie wideo lub medium (np. kina, telewizji, ekranów cyfrowych itp.).
Przykłady pracKONKURS KTRKONKURS INNOVATION
-
-
Wszystkie formy reklamy, w których główną (a często jedyną) rolę pełni dźwięk. Reklamy radiowe, audio w mediach cyfrowych, podcasty itp.
-
Reklamy emitowane w rozgłośniach radiowych. Uwaga! Zgłoszenie pracy do kategorii B1 wyklucza możliwość zgłoszenia jej do kategorii B3.
Przykłady pracKONKURS INNOVATION -
AUDYCJE SPONSOROWANE, DŁUŻSZE DŹWIĘKOWE FORMY NARRACYJNE, AUDIO BRANDED CONTENT ITP. DYSTRYBUOWANE ONLINE (ITUNES, SPOTIFY, WEB ITP.).
Przykłady pracKONKURS KTRKONKURS INNOVATION -
Reklama audio emitowana w mediach cyfrowych np. w serwisach streamingujących muzykę, portalach internetowych itp. Uwaga! Zgłoszenie pracy do kategorii B3 wyklucza możliwość zgłoszenia jej do kategorii B1.
-
Niestandardowe użycie radia jako medium lub technologii.
Przykłady pracKONKURS KTR -
Niestandardowe użycie dźwięku w kampanii online lub offline.
Przykłady prac
-
-
Wszystkie formy reklamy emitowanej w mediach drukowanych oraz drukowane materiały promujące markę lub produkt.
-
Reklama prasowa w dowolnym formacie. Uwaga! Niestandardowe wykorzystanie technologii druku należy zgłaszać w C5.
Przykłady pracKONKURS INNOVATION -
WSZYSTKO TO, W CO MOŻE BYĆ ZAPAKOWANY PRODUKT. OPAKOWANIA, ETYKIETY, OKŁADKI PŁYT, TORBY ITP. W TEJ KATEGORII OCENIANY JEST PRZEDE WSZYSTKIM POMYSŁ. PROJEKTY OPAKOWAŃ, KTÓRE MAJĄ BYĆ OCENIONE POD KĄTEM DESIGNU NALEŻY ZGŁASZAĆ W KATEGORII DESIGN, PODKATEGORIA: B. PACKAGING.
Przykłady pracKONKURS KTRKONKURS INNOVATION -
Drukowana przesyłka bezpośrednia. Również niestandardowe wysyłki większych rozmiarów lub 3D.
Przykłady prac -
Małe formy drukowane: np. ulotki, kalendarze, zaproszenia, wizytówki.
Przykłady prac -
Niestandardowe użycie mediów drukowanych.
Przykłady prac
-
-
Wszystkie formy reklamy zewnętrznej: np. reklamy outdoorowe, eventy, komunikacja w sklepach, interaktywne ekrany, ambienty.
-
FORMY REKLAMY ZEWNĘTRZNEJ DZIAŁAJĄCE POZA STANDARDOWYMI MEDIAMI NP. AMBIENT, AMBUSH, GUERILLA, MURALE ITP. UWAGA! ZGŁOSZENIE PRACY DO KATEGORII D1 WYKLUCZA MOŻLIWOŚĆ ZGŁOSZENIA JEJ DO KATEGORII D4
Przykłady prac -
Plakaty i duże druki. Uwaga! Drukowaną reklamę wielkoformatową na billboardach (OOH) należy zgłaszać w D3. Uwaga! Zgłoszenie pracy do kategorii D2 wyklucza możliwość zgłoszenia jej do kategorii D6.
Przykłady pracKONKURS KTRKONKURS INNOVATION -
DRUKOWANA REKLAMA WIELKOFORMATOWA EMITOWANA NA BILLBOARDACH. UWAGA! KREATYWNE WYKORZYSTANIE BILLBOARDÓW NALEŻY ZGŁASZAĆ W D1 LUB D7.
Przykłady pracKONKURS KTRKONKURS INNOVATION -
Wszystkie formy eventowe B2C i B2B np. duże i małe wydarzenia brandowe, działania flash mob, stunt, itp. W tej kategorii oceniany jest przede wszystkim pomysł wg kryterium "czy chciałabym/chciałbym tam być?". Uwaga! Zgłoszenie pracy do kategorii D4 wyklucza możliwość zgłoszenia jej do kategorii D1.
Przykłady prac -
WSZYSTKIE FORMY REKLAMY W MIEJSCU SPRZEDAŻY NP. POS-Y, STANDY, WYSPY, PREZENTACJE PRODUKTU, INSTALACJE ITP. UWAGA! ZGŁOSZENIE PRACY DO KATEGORII D5 WYKLUCZA MOŻLIWOŚĆ ZGŁOSZENIA JEJ DO KATEGORII D1, D4, D6.
Przykłady pracKONKURS KTR -
Wszystkie formy reklamy zewnętrznej wykorzystujące możliwości ekranów cyfrowych. Projekty powstałe z myślą o miejscach sprzedaży powinny być zgłaszane w D5. Uwaga! Zgłoszenie pracy do kategorii D6 wyklucza możliwość zgłoszenia jej do kategorii D2.
Przykłady prac -
Wszystkie formy reklamy zewnętrznej, które wchodzą w interakcję z człowiekiem i wywołują jego zaangażowanie.
Przykłady prac
-
-
Wszystkie formy reklamy wykorzystujące desktopowe media cyfrowe jako główny nośnik komunikacji. Emitowane w mediach społecznościowych, na portalach internetowych, stronach www itp.
-
Strony marek, produktów oraz mikrostrony przygotowane na potrzeby kampanii reklamowej. W tej kategorii oceniany jest pomysł i wykonanie samej strony internetowej. Kampanię online należy zgłosić w E2.
Przykłady prac -
Kampanie online wykorzystujące wszystkie formy reklamy emitowanej na desktopach: bannery, wideo, landing page, rich media itp. Szerokie, zintegrowane działania lub pojedyncze egzekucje (np. banner + landing page). Uwaga! Kampanie, których głównym kanałem są social media należy zgłaszać w E3 lub E4.
Przykłady pracKONKURS KTRKONKURS INNOVATION -
Kampanie, w których social media są głównym nośnikiem promocji marek lub produktów. Działania wizerunkowe i aktywacje, które angażują i budują zasięg. Uwaga! Zgłoszenie pracy do kategorii E3 wyklucza możliwość zgłoszenia jej do kategorii E4.
Przykłady prac -
Fanpage, kanał na YouTube, profil na Instagramie itp. a także niestandardowe użycie mediów społecznościowych np. media-placement. Uwaga! Zgłoszenie pracy do kategorii E4 wyklucza możliwość zgłoszenia jej do kategorii E3
Przykłady prac -
Niestandardowe użycie płatnych mediów online wyświetlanych na desktopie: bannerów, mastheadów, screeningów i innych form promocji online, które nie mieszczą się w żadnej kategorii lub formacie.
Przykłady prac -
Działania prowadzone w nawiązaniu do bieżących wydarzeń.
Przykłady pracKONKURS KTRKONKURS INNOVATION -
Wszystkie formy eventowe B2C i B2B odbywające się online lub hybrydowo np. duże i małe wydarzenia brandowe. W tej kategorii oceniany jest przede wszystkim pomysł wg kryterium "czy chciałabym/chciałbym w tym uczestniczyć?"
Przykłady prac
-
-
Wszystkie formy reklamy, które wykorzystują możliwości technologiczne urządzeń mobilnych (smarfonów, wearables itp.) oraz specyfikę konsumowania na nich treści.
-
Aplikacje mobilne. Duże i małe. Brandowe i taktyczne. Uwaga! Zgłoszenie pracy do kategorii F1 wyklucza możliwość zgłoszenia jej do kategorii F2.
Przykłady prac -
GRY STWORZONE NA URZĄDZENIA MOBILNE (SMARTFONY, SMARTWATCHE ITP.) REKLAMUJĄCE MARKĘ LUB PRODUKT. UWAGA! ZGŁOSZENIE PRACY DO KATEGORII F2 WYKLUCZA MOŻLIWOŚĆ ZGŁOSZENIA JEJ DO KATEGORII F1.
Przykłady pracKONKURS INNOVATION -
NIESTANDARDOWE UŻYCIE TECHNOLOGII DOSTĘPNYCH W URZĄDZENIACH MOBILNYCH: ŻYROSKOPÓW, GPS, BLUETOOTH, WIFI ITP. DO PROMOCJI MAREK LUB PRODUKTÓW. UWAGA! NIESTANDARDOWE WYKORZYSTANIE MEDIÓW I KANAŁÓW MOBILE NALEŻY ZGŁASZAĆ W F4.
Przykłady prac -
KAMPANIE WYKORZYSTUJĄCE MOBILE I JEGO SPECYFIKĘ JAKO GŁÓWNY NOŚNIK POMYSŁU. A TAKŻE NIESTANDARDOWE UŻYCIE PŁATNYCH MEDIÓW MOBILE, NP. BANNERÓW, FULL PAGE’ÓW, STRON MOBILNYCH ITP.
Przykłady prac
-
-
Kampanie zintegrowane. Wykorzystujące co najmniej 2 różne kanały dotarcia do konsumenta, np. kampania składająca się z TV i OOH. Uwaga! Kilka egzekucji tej samej idei w tym samym medium np. 3xTVC nie mieszczą się w definicji Kampanii Zintegrowanej.
-
Kampanie zintegrowane wykorzystujące co najmniej 2 różne kanały dotarcia do konsumenta. Uwaga! Zgłoszenie pracy do kategorii G1 wyklucza możliwość zgłoszenia jej do kategorii G2.
Przykłady pracKONKURS KTRKONKURS INNOVATION -
KAMPANIE ZINTEGROWANE, KTÓRYCH PODSTAWOWYM CELEM JEST AKTYWACJA KONSUMENTÓW NP. W KONKURSIE, PROMOCJI ITP. UWAGA! ZGŁOSZENIE PRACY DO KATEGORII G2 WYKLUCZA MOŻLIWOŚĆ ZGŁOSZENIA JEJ DO KATEGORII G1.
Przykłady pracKONKURS KTRKONKURS INNOVATION -
Kampanie zintegrowane, których format kreatywny (BIG IDEA) jest nieprzerwanie komunikowany od co najmniej dwóch lat.
Przykłady pracKONKURS KTRKONKURS INNOVATION
-
-
Zgłoszenia w tej kategorii, muszą pokazać jak big data, insight i/lub wybór medium angażowały i jaki miały wpływ na konsumentów z danego segmentu; jak strategia pomogła w dotarciu do konsumenta i wzmocniła jego związek i zaangażowanie z marką.
-
Wszelkie formy fizycznych materiałów pisanych i ilustrowanych jak printy, direct mailing czy ulotki.
Przykłady prac -
Wszelkie działania OOH, w tym bilboardy i citylighty (także digitalowe rozwiązania), instalacje, eventy, pokazy, pop-up story etc.
Przykłady pracKONKURS KTRKONKURS INNOVATION -
Wszystkie rozwiązania korzystające z urządzeń i mediów cyfrowych – kampanie, aktywacje i inne działania online oraz mobile, w tym geolokalizacja i targetowanie w social media.
Przykłady pracKONKURS KTR -
Wszystkie pomysły, które wykorzystują „stare media” (kino, telewizję i radio) i ich możliwości w celu dotarcia do wybranej grupy konsumentów.
Przykłady prac
-
-
Wszystkie formy komunikacji Public Relations. Działania wykorzystujące głównie earned-media, które budują zaufanie i rozwijają relacje między marką a człowiekiem. Prace wpływające na postrzeganie marki i zachowanie konsumenta, chroniące i wzmacniające reputacje marki oraz jej kondycję biznesową.
-
Działania PR promujące markę lub produkt.
Przykłady prac -
Employer branding, komunikacja korporacyjna, działania CSR.
Przykłady prac -
Działania PR we współpracy z influencerem.
Przykłady prac
-
-
Wszystkie formy komunikacji wykorzystujące dane np. do znalezienia insightu, stworzenia narracji, wzbudzenia zaangażowania itp. W zgłoszeniach oceniamy innowacyjność wykorzystania danych oraz pomysł, który powstał na ich bazie.
Przykłady pracKONKURS INNOVATION -
Hasła reklamowe, skrypty, printy, książki, opowiadania, poezja reklamowa, ale również sposób i styl prowadzenie kanałów social media, a czasem jeden komentarz marki lub odpowiedź na pytanie konsumenta. Słowem, wszystko co opiera się na słowie.
Przykłady prac -
Ogólny wygląd, styl, aspekt wizulany całych kampanii jak również poszczególnych elementów np.. Reklama print, outdoor, video, digital
-
- Michał Sęk
- Saatchi & Saatchi
Chief Creative Officer
Michał Sęk ma za sobą dwie dekady w branży reklamowej. Zajmował seniorskie stanowiska w J. Walter Thompson w Warszawie i Nowym Jorku oraz w DDB Warszawa, gdzie dwukrotnie pomógł zdobyć tytuł Agencji Roku KTR. Jako Creative Director, a później Executive Creative Director i Partner w 180heartbeats + JUNG v MATT, odegrał istotną rolę w uzyskaniu tytułu Agencji Roku KTR w 2020 i 2022 roku. Obecnie, jako Chief Creative Officer w Saatchi & Saatchi, zarządza kreacją, odpowiadając za wizję komunikacji dla kluczowych klientów. W 2024 roku Michał zapewnił Saatchi & Saatchi podwójny triumf – tytuły Agencji Roku Innovation Awards oraz Agencji Roku Mixx Awards. W tym samym roku był jednym z architektów kampanii, która zdobyła dwa Złote Effie, wyróżniając się jako jeden z najskuteczniejszych projektów tamtego czasu. W pierwszym roku swojej nowej roli poprowadził zespół Saatchi do zdobycia ponad 50 nagród, zapisując ten okres wśród najlepszych w historii agencji. W 2025 roku dołączył do elitarnego grona 200 BEST Digital Artists według Lürzer’s Archive. Przez lata jego praca zaowocowała ponad 150 nagrodami krajowymi i międzynarodowymi, m.in. Cannes Lions, D&AD, Epica, Clio Music, Clio Sports, Clio Health, Effie, Golden Drum, Kyiv International Advertising Festival czy Greenpeace Design, a także licznymi statuetkami KTR, w tym za Design Roku. Dwa lata z rzędu plasował się w Top 5 i Top 3 Design Studio of the Year KTR. Poza kampaniami Michał wyznacza standardy branży reklamowej, zasiadając w jury KTR, Cannes Young Creatives oraz międzynarodowych festiwali, takich jak New York Festivals, Golden Drum, Kyiv International Advertising Festival, Ad Black Sea czy YouTube Works. Od 2022 roku jest członkiem zarządu KTR, a od 2024 – częścią Saatchi Global Creative Council, gdzie pomaga kształtować kreatywny kierunek agencji na poziomie globalnym.
- Więcej informacji wkrótce