fotografia

Fotografia wykorzystana w projektach komercyjnych (w tym print, outdoor, plakat, editorial, reportaż, magazyny, gazety, książki, social media, gry, aplikacje, filmy, teledyski, strony WWW i wszelkie inne formy online) oraz w projektach reklamowych i brandingu (brand indetity, product design, packaging itp.). Dla wszystkich zgłoszonych prac wykorzystanie fotografii będzie priorytetem dla oceny. 

    1. Fotografia aranżowana przedstawiająca kompozycje złożone z produktu i scenografii. To kategoria obejmująca martwą naturę, fotografię produktową oraz kreatywne przedstawienie przedmiotów w statycznym ujęciu. 

      Przykłady prac
    2. Fotografia prezentująca stylizacje modowe, obuwie, akcesoria, biżuterię oraz urodę. Obejmuje zarówno dynamiczne kadry, jak i klasyczne portrety beauty, w których kluczową rolę odgrywają makijaż, stylizacja włosów i reżyseria ruchu

      Przykłady prac:

      GQ UK x BIMINI - Sesja okładkowa dla GQ UK, fot. Marcin Kempski

       

      K MAG - sesja okładkowa autorstwa Marcina Kempskiego z okazji piętnastolecia magazynu 

       

      A day with Anja Rubik - sesja okładkowa stworzona przez fotografa Marcina Kempskiego i producenta Mikołaja Jaźwieckiego dla Artroom Zine

       

      UNIQ - sesja zdjęciowa dla UNIQ, fot. Daniel Jaroszek

       

      Blanca Miró x Reserved - kampania promująca kolekcję w nurcie co-creation, fot. Dan Beleiu

       

      Marta Kaczmarek - LOVE for KMAG - Edytorial narodził się w podziwie dla osobowości bohaterek, ich odwagi i nauki samomiłości, fot. Marta Kaczmarek

       

      Hotel Chelsea - Sesja okładkowa dla Buffalo Zine, fot. Marcin Kempski

       

      Jean Paul Gaultier x Burna Boy - Kampania promująca kolaborację francuskiego domu mody Jean Paul Gaultier z raperem Burna Boyem, fot. Marcin Kempski

       

    3. Fotografia opowiadająca o stylu życia, relacjach międzyludzkich i emocjach. W tej kategorii mieszczą się zarówno portrety, które poprzez ekspresję twarzy i cechy charakterystyczne modela tworzą jego unikalną historię, jak i ujęcia dokumentujące ludzi w codziennych sytuacjach i naturalnym otoczeniu.

      Przykłady prac:

      Pocztówka z WWA 2019 - Okładka płyty jednego z najpopularniejszych artystów w Polsce - TACO HEMINGWAY, fot. Paweł Fabjański 

       

      Wilhelm Sasnal - Seria portretów Wilhelma Sasnala wykonana w pracowni artysty, fot. Zuza Krajewska

       

      Mata Tour - Sesja promującą nową trasę koncertową Maty, fot. Marcin Kempski

       

      Łajzol - sesja okładkowa do debiutanckiej płyty Łajzola, fot. Paweł Fabjański

       

      Rowan Atkinson - Sesja zdjęciowa dla GQ UK z aktorem Rowanem Atkinsonem, fot. Marcin Kempski

    4. Fotografia pejzażowa i miejska, dokumentująca przestrzenie naturalne i zurbanizowane. Obejmuje zarówno szerokie ujęcia krajobrazów, jak i detale architektoniczne – zarówno w kontekście zewnętrznym, jak i wnętrzarskim.

      Przykłady prac
    5. Projekty nie ujęte w poprzednich kategoriach. Fotografia realizowana na potrzeby reklamy, komunikacji marketingowej i projektów komercyjnych, które nie mieszczą się w innych kategoriach. Może obejmować zarówno fotografie produktowe, jak i kampanie reklamowe o różnorodnej tematyce. 

      Przykłady prac:

      Drive What You Love "Build For Real" - Projekt dla Lego Middle East w ramach kampanii “Drive What You Love”, fot. Tomek Mąkolski

       

      Cold Waves by Porsche - Zdjęcia były podstawą identyfikacji wizualnej całej kampanii dla Porsche, fot. Krzysztof Jędrzejak & Marta Dębska

    6. Zastosowanie fotografii w projektach opartych na ruchomym obrazie, w tym animowane kolaże, cinemagraphy oraz inne formaty wykorzystujące techniki foto-wideo, często stosowane w mediach cyfrowych i reklamie.

      Przykłady prac
    7. Prace fotograficzne wzbogacone o zaawansowaną postprodukcję, efekty specjalne i elementy generowane cyfrowo (CGI). Obejmuje kolaże cyfrowe, fotomontaże oraz kreatywne wykorzystanie sztucznej inteligencji w fotografii.

      Przykłady prac
    8. Eksperymentalne i artystyczne podejście do fotografii, obejmujące autorskie serie zdjęć, edytoriale, photobooki, wystawy, projekty społeczne, reportaże i wszelkie kreatywne koncepcje fotograficzne wykraczające poza ramy klasycznych kategorii.

      Przykłady prac:

      Chromatic Wasteland - Autorski projekt poświęcony tematowi plastikowych odpadów, fot. Maciek Miloch

       

      Michał Klusek - Dmuchańce - Sesja zdjęciowa, fot. Michał Klusek

       

      Rudy Project - Edytorial do drukowanego miesięcznika Classic Auto, fot. Patryk Kościelniak

       

      Abandoned Daughters of the Tiger - Photo Book „Porzucone Córki Tygrysa” autorstwa Patryka Bułhaka, opowieść o Tamilkach

       

      Abzgram - Złożona multimedialna praca Karoliny Wojtas

       

      BORDERLANDS - Karol Grygoruk i Anna Alboth od 2018 roku dokumentują losy uchodźców starających się przedostać do Europy

       

      Noga Wyborcza - reportaż wyborów do Sejmu i Senatu Rzeczypospolitej Polskiej w 2023 na zlecenie die Zeit, fot. Alicja Lesiak

  • Koka Skowrońska
  • Wunderkamera Studio

Creative Partner

Od 2021 roku w duecie z fotografem Ernestem Wińczykiem prowadzi butikowe studio Wunderkamera, gdzie także jako creative i art director realizuje fotograficzne projekty łączące świat sztuki, designu i reklamy. W kreatywnej pracy szczególny akcent kładzie na kolor, humor, storytelling oraz styl odpowiadający maksymalizmowi jako konwencji estetycznej w fotografii. Założycielka Totem Studio Warsaw, artystycznego projektu, w którym koncentruje się na propagowaniu sztuki "totemowania” oraz na tworzeniu Totemów - kolekcjonerskich rzeźb do wnętrz. Wcześniej przez prawie 15 lat związana zawodowo z szeroko definiowaną branżą kreatywną. Pracowała między innymi w impresariacie i domu produkcyjnym SHOOTME Visual Artists, w domu mediowym MEC oraz jako creative i copywriter w agencjach reklamowych takich jak Lubię to, Isobar czy Plej.

  • Więcej informacji wkrótce