ENTERTAINMENT

Kategoria dla projektów, pomysłów, idei i kampanii, które reprezentują wszystko co najciekawsze we współczesnej rozrywce - zarówno, jeśli chodzi o kolaborację marek i twórców, jak i projekty powstałe bez kontekstu marki.

    1. Wszelkie kolaboracje pomiędzy muzykami a markami – festiwale, teledyski, kampanie wykorzystujące muzyków lub osoby z branży muzycznej etc.

      przykłady prac
    2. Wszelkie realizacje w przestrzeni – koncerty, festiwale, eventy, które zwiększają zaangażowanie konsumenta.

    3. Wszelkie realizacje w przestrzeni zewnętrznej, działające poza sztandarowymi mediami np. Ambient, Ambush, Guerilla, Murale oraz Instalacje 

    4. Realizacje stworzone do mediów społecznościowych

    5. Realizacje stworzone dla radia i innych platform audio, w tym podcasty.

    6. Gry i aplikacje na wszystkie urządzenia w tym konsole; integracja marki w nowe lub istniejące gry i aplikacje. Działania angażujące gamerów, streamerów oraz ich odbiorców.

      przykłady prac
    7. Wszelkie realizacje, w których konsumenci i fani są w centrum i to oni pomagają marce zaangażować i zaktywować innych stając się nieodzowną częścią idei.

      przykłady prac
    8. Wszelkie realizacje, w których influencerzy, artyści i wszelkiej maści talenty, pomagają marce zaangażować i zaktywować konsumentów.

      przykłady prac
    9. Wszelkie kolaboracje pomiędzy sportowcami (w tym e-sportowcami) a markami – turnieje, streamy, eventy oraz kampanie wykorzystujące sportowców i e-sportowców do zaangażowania konsumentów.

      przykłady prac
    10. Filmy fiction, non-fiction i teledyski w TV, kinach, VOD i wszelakich formatach digital w tym livestream.

      Przykłady prac
    11. Filmy fiction, non-fiction i teledyski w TV, kinach, VOD i wszelakich formatach digital w tym livestream.

    12. Serie dwóch lub więcej filmów fiction i non-fiction w TV, kinach, VOD i wszelakich formatach digital.

      przykłady prac

Kampanie, pomysły i realizacje, w których marka i jej komunikacja wychodzą poza codzienne formaty reklamowe i stają się integralną częścią większej historii lub doświadczenia. Idee, które stają się rozrywką i która angażuje konsumentów, nie zawsze stawiając markę na pierwszym miejscu.

    1. Teledyski zrealizowane na rzecz twórców.

    2. Wszelkie realizacje w przestrzeni – koncerty, festiwale, eventy.

    3. Wszelkie realizacje w przestrzeni zewnętrznej, działające poza sztandarowymi mediami oraz Instalacje.

    4. Treści i działania tworzone w obszarze mediów społecznościowych.

    5. Treści i działania w obaszarze radia, podcastów itp..

    6. Gry i aplikacje na wszystkie urządzenia w tym konsole. Grę należy zgłosić w wybranych podkategoriach F01, F02, F03

      1. Gry wyróżniające się storytellingiem.

      2. Gry wyróżniające się Craftem, np. Ilustracje, Animacje, Dźwięk itp.

      3. Gry poruszające ważne dla społeczeństwa tematy.

    7. Działania wykorzystujące nowe technologie lub kreatywnie wykorzystujące istniejące technologie.

    8. Miejsce na prace, których nie można zakwalifikować w pozostałych podkategoriach.

      UWAGA: Zgłoszenie pracy w tej podkategorii wyklucza możliwość zgłoszenia w pozostałych podkategorach.

Działania twórców lub na rzecz twórców treści rozrywkowych i kulturalnych oraz organizatorów wydarzeń. Jury będzie oceniało pomysł (50%) oraz wykonanie (50%). Wszelkie kolaboracje miedzy twórcami a markami należy zgłaszać w Branded Entertainment. Zgłoszenie pracy w No Brand Entertainment wyklucza możliwość zgłoszenia w Branded Entertainment.

  • Dawid Szczepaniak
  • VMLY&R Poland

Chief Creative Officer Poland

Od 15 lat w tej samej agencji: znanej wcześniej jako Pride&Glory Interactive, następnie VML, a obecnie VMLY&R. Zarządza 80-osobowym zespołem kreatywnym, z którym zdobył w minionej dekadzie ponad 350 międzynarodowych i polskich nagród. Znalazły się wśród nich pierwsze przyznane Polakom Grand Prix oraz Titanium Cannes Lions, pierwszy tytuł Agencji Roku Cannes Lions dla firmy z Polski, Grand Prix Andy Awards, Grand Prix GoldenDrum, żółty ołówek D&AD, dwa tytuły Agencji Roku KTR i wiele innych. Ma na koncie projekty z kategorii Entertainment dla marek takich jak Żywiec, EB, adidas, Johnnie Walker, Wyborowa, Absolut, Ballantines, Samsung, BNP Paribas. Zasiadał w jury Cannes Lions, Golden Drum, Webby Awards, Kyiv International Advertising Festival, South Korean AdStars, New York Festivals, MENA Cristal Awards, KTR, IAB Mixx Poland, IAB Mixx Romania. Po godzinach pomysłodawca, inwestor oraz Product Owner polskiej aplikacji randkowej MINX.app, która rzuca wyzwanie liderowi kategorii z ogniem w ikonie.

  • Adam Badowski
  • CD Projekt RED

  • Marta Frączek
  • Papaya Films

  • Kuba Karaś

  • Tytus Klepacz
  • PZL

  • Mih Michalski
  • Newonce

  • Joanna Nowak
  • TikTok

  • Wojtek Sokół

  • Łukasz Szczybelski
  • Feeders Agency

  • Justyna Sztengreber
  • Huta 19 im. Joachima Fersengelda

  • Marcin Talarek
  • Gong

  • Maciej Woć
  • Sony Music Poland and Eastern Europe / Muzk Management

  • Katarzyna Zagól-Sudomir
  • Netflix