Creative strategy

Zgłoszenia w tej kategorii muszą pokazać siłę idei stojących za realizacją pomysłów oraz to, w jaki sposób planowanie strategiczne pozwoliło na ponowne zdefiniowanie misji i tożsamości marki, odkryło na nowo szanse biznesowe i wpłynęło na konsumentów lub szerzej na kulturę. Zgłoszenia będą musiały wykazać zakres wyzwania biznesowego i jego interpretację, przełomowość myślenia oraz efektywność rozwiązań na poziomie strategicznym, które doprowadziły do przekonującej egzekucji kreatywnej, czyli wzajemny wpływ procesu strategicznego na proces kreatywny i jego nierozłączność.

    1. Poszukujemy głębokich, popartych danymi efektów zrozumienia zachowań lub potrzeb odbiorców/konsumentów, które wpłynęły na transformację biznesu. Kampania, która demonstruje zastosowanie insightu opartego na znajomości grupy odbiorców. Insight może bazować między innymi na ekonomii behawioralnej, badaniu konsumenckim, social listeningu, trendach kulturowych, etnografii, mapowaniu doświadczeń, neuronauce itp.

      Przykłady prac
    2. Nagradzamy tu bardzo nieprzewidywalne i ryzykowne wręcz działanie marki, jej progresywnego myślenia w odniesieniu do briefu, ale też zastanego kontekstu kulturowego. Zgłoszenia powinny zademonstrować podejmowanie ryzyka, które przyniosło marce wymierne rezultaty.

      Przykłady prac
    3. Działania prospołeczne związane z marką, które dotyczą kwestii społecznych, etycznych i środowiskowych. Zgłoszenia powinny pokazać, w jaki sposób obrany cel marki wpłynął na pozytywną zmianę w obrębie danej społeczności.

      Przykłady prac
    4. (2+ lata) - szukamy zgłoszeń, które opierają się na kreatywności strategii długoterminowej. Zgłoszenia powinny pokazać, jak długofalowa strategia odegrała kluczową rolę w osiągnięciu celu marki, zwiększyła zaangażowanie i ukształtowała jej tożsamość.

      Przykłady prac
    5. (3+ rynki) - efektywne przełożenie i integracja strategii wypracowanej lokalnie na inne rynki. Zgłoszenia powinny wykazać, w jaki sposób strategia została zaadaptowana na określonych rynkach w celu uzyskania wymiernych wyników biznesowych lub osiągnąć zaznaczone w briefie inne wyzwania.

    6. Realizacje, które kreatywnie wykorzystują ograniczony budżet i/lub zasoby w celu wywarcia maksymalnego efektu. Zgłoszenia powinny pokazać, jak świeże spojrzenie i mądre planowanie wydatków w kampanii, podparte właściwą strategią, rozwiązały problem biznesowy.

      Przykłady prac
    7. To kampanie przedstawiające efektywne zaadaptowanie strategii i kreacji kampanii opracowanej w innym regionie. Szukamy sprytnego, nieodtwórczego przełożenia materiałów, które bazowały na globalnej myśli, w taki sposób, aby widoczna była ich wartość dodana w lokalnym kontekście. Wybór rozwiązań, mediów i narracji ma być odpowiedzią na specyfikę polskich odbiorców, wynikać z dobrego zrozumienia grupy celowej, kontekstu kulturowego i społecznego oraz lokalnych trendów. Kampania nie może być dosłownym tłumaczeniem/ przełożeniem 1:1 globalnych materiałów na polski rynek.

      Przykłady prac
  • Małgorzata Majcher
  • DDB Warszawa

Chief Strategy & Innovation Officer

Od 15 lat jestem związana z branżą reklamową głównie jako strateg. Ostatnio staram się łączyć perspektywę stratega z innowacyjnym podejściem do biznesu jako Chief Strategy&Innovation Officer. W swojej codziennej pracy opieram się na 2 założeniach: 1). Kreatywność to największa siła w biznesie 2). Mariaż świetnej kreacji i efektywnej strategii to dobry przepis na kampanie, które mogą zostać zauważone, zapamiętane i mogą coś realnie zmienić w zachowaniu ludzi. W efekcie jestem autorką strategii kampanii, które zdobyły m.in. 24xEffie, kilka nagród KTR, Innovation, a nawet jednego lwa (brąz w kategorii Mobile, 2015;-)

Więcej informacji wkrótce