SELECTED BY: Rafał Blecharz

KTR to nie tylko Złoto i Best Of, KTR to przede wszystkim kreatywność. A skoro tak często podkreślamy, że liczy się pomysł - zapytaliśmy Jurorów o ich indywidualne wybory spośród prac, które szczególnie zapadły im w pamięć.   

Waszym przewodnikiem po kategorii Design jest Rafał Blecharz. Opowiada o tym Co, Dlaczego i w jaki sposób szczególnie zwróciło jego uwagę.   

Zielony system oznaczeń terenowych

Ten projekt podzielił nas podczas obrad jury, jak mało które ze zgłoszeń. Z jednej strony bardzo świeże i przykuwające wzrok znaki, które opierają się na bardzo szczegółowej ilustracji wydają się łączyć z coraz popularniejszym trendem maksymalizmu. Z drugiej strony skomplikowane ilustracje budzą pytania o czytelność.

Wybierając jednak między formą, a funkcją informacyjną i emocjami, które budzą w odbiorcach znaki doszliśmy do wniosku, że jest to dobrykrok w kierunku rebrandingu Warszawy.

 

Zgłaszający: Ola Jasionowska

Klient: Zarząd Zieleni m.st. Warszawy

Nowa typografia marki Żywiec

Zmiana logotypu Żywca, mimo że z pozoru kosmetyczna i nieznaczna, jest świetnym rzemiosłem zasługującym na wyróżnienie. Przemyślane nawiązania do korzeni marki widoczne w kanciastej, charakternej formie znaku, sprawiają że zaczęła pobrzmiewać w nim góralska ciupaga. Zmiana na lepsze!

 

Zgłaszający: Touchideas

Klient: Grupa Żywiec S.A.

Good Life

Mimo swojej prostoty, system o którym tu mowa daje szeroki wachlarz możliwości i rozwiązań. Swoją uniwersalność zawdzięcza spójnemu użyciu typografii, zdjęć i designu, odpowiadających na wszystkie potrzeby marki. W dodatku świetnie komunikuje misję, co chyba jest w tym konkretnym przypadku najważniejsze.

 

Zgłaszający: OSOM Studios 

Klient: Good Life Concept