SELECTED BY: Michał Sęk

KTR to nie tylko złoto i best of. Mnóstwo wybitnych prac otrzymuje srebro, brąz czy nominacje. Na które warto zwrócić uwagę? O to zapytaliśmy naszych jurorów, którzy poświęcili mnóstwo godzin na przegląd i dyskusję o zgłoszeniach.

Waszym przewodnikiem po nagrodach z kategorii Communication będzie juror Michał Sęk Executive Creative Director w 180heartbeats + JUNG v MATT.

Najwięksi fani Drwala

 

Polska zima nie rozpieszcza. Wie o tym McDonald’s, który co roku pamięta o fanach swojego sezonowego hitu - Burgera Drwala. Specjalnie na premierę kanapki w sezonie 2021/2022 wykreowano burgerowy świat, obok którego nie sposób było przejść obojętnie. Tym bardziej, że goście restauracji mogli delektować się ulubioną kanapką w lokalu zbudowanym z lodu, a czekający do McDrive zablokowali całe miasto. Lepsza Strona Zimy to nie jednorazowa aktywacja lecz wieloletnia platforma dla Drwala, który doczekał się już psychofanów.   

Zgłaszający: DDB Warszawa
Klient: McDonald's Polska
 

Zobacz szczegóły zgłoszenia

 

Lombard

 

Najlepszy przykład, że lata '90 mają się świenie. Taśma VHS jako nośnik reklamy? Oczywiście, ale tylko, jeśli dostaniesz do niej magnetowid, na którym ją obejrzysz. Do tego stare łyżwy, porcelanowe owczarki niemieckie, czteropalczaste ręce manekinów oraz setki innych bardzo abstrakcyjnych przedmiotów, których nikt nie chciałby za darmo. To wszystko posłużyło jako narzędzie komunikacji niskobudżetowej promocji filmu dokumentalnego, który popisowo hackuje współczesną rzeczywistość.

Zgłaszający: Twin .digital collective
Klient: 4.30 Studio
 

Zobacz szczegóły zgłoszenia

 

Miasto ING w Roblox

 

Jeśli chcesz poznać kierunek, w którym zmierza komunikacja, zobacz jak spędzają czas dzieciaki z podstawówki. A te... projektują nowy świat na Robloxie. ING mówi językiem młodych, budując swój własny świat na młodej gamingowej platformie. Nową rzeczywistość na tyle ciekawą, że dzieciaki chcą spędzić tam sporo czasu, eksplorując wady i zalety kapitalizmu, wykonując zadania za twardą (wirtualną) gotówkę. Edukacja przez gaming oraz budowanie świadomości marki level master

Zgłaszający: GONG
Współzgłaszający: MullenLowe MediaHub | Gamechanger | ING
 

Zobacz szczegóły zgłoszenia