SELECTED BY: Michał Kubik

KTR to nie tylko Złoto i Best Of, KTR to przede wszystkim kreatywność. A skoro tak często podkreślamy, że liczy się pomysł - zapytaliśmy Jurorów o ich indywidualne wybory spośród prac, które szczególnie zapadły im w pamięć.   

Waszym przewodnikiem po kategorii Communication jest Michał Kubik. Opowiada o tym Co, Dlaczego i w jaki sposób szczególnie zwróciło jego uwagę.   

 

Rycerze

Muszę zacząć od smutnej konkluzji i od uderzenia się w piersi. Tak swoje jak i całej branży. Myśląc o tym projekcie zerknąłem do archiwum KTR, żeby znaleźć ostatnie złoto w kategorii VIDEO TV (komercyjne). Doszedłem do 2019 roku, czyli do końca archiwum na stronie i nie znalazłem. Skądinąd jednak pamiętam, że złoto w tej kategorii zostało przyznane ostatnio w 2018 roku. Pięć lat temu. A mówimy tu o kategorii na którą idą największe budżety, która zajmuje najwięcej czasu i starań wszystkich dużych firm w tym kraju. Padło już wiele słów tłumaczących dlaczego tak się dzieje i nie chcę ich teraz powtarzać. Od siebie mogę tylko napisać, że trochę wstyd… Na szczęście taka praca jak „Rycerze” dla Clovin pokazuje, że można zrobić świetny spot, nawet w bardzo trudnej branży. Dla mnie srebro dla Clovin jest światełkiem w tunelu, skowronkiem wczesną wiosną, niespodziewanym klienckim akceptem bez uwag po pierwszej prezentacji! Takie srebro, to dla mnie złoto! 

 

Zgłaszający: FCB&TheMilkman 

Klient: Clovin

MATURA Z WF-u

Sport w polskiej reklamie to najczęściej sztuczka Lewandowskiego, uśmiech Igi, czy jakże dźwięczny zaśpiew Piotrka Żyły. Same przyjemne, miłe i bezpieczne skojarzenia. Decathlon wybrał inną drogą. Od lat walczy o sport najmniej chciany, najtrudniejszy, najmniej widowiskowy. Na sport w którym nie ma żadnych mistrzostw, transmisji, komentatorów czy celebrytów. Decathlon postawił na sport powszechny, prywatny, codzienny. Najmniej medialny, ale najbardziej potrzebny, bo stajemy się coraz bardziej społeczeństwem kanapowym i przez to delikatnie mówiąc mniej zdrowym. Czy zatem Matura z WFu sprawi, że my jako społeczeństwo zerwiemy się z kanapy i ruszymy w stronę drzwi w celu jak najszybszego wyjścia z domu i uprawienia czegoś na świeżym powietrzu lub na siłowni? Oczywiście, że nie. Ale wiemy też, że kropla drąży skałę. Oby więcej tak dobrze wymyślonych kropel! 

 

Zgłaszający: Przestrzeń 

Klient: Decathlon

PŁOTKA NA DACHU

Płotka na dachu to projekt, który widziałem na mieście i go nie zrozumiałem. Ale czy każdy musi wszystko rozumieć? Nie jestem fanem Wiedźmina, nie oglądałem, nie grałem. Ale gdy później dowiedziałem się o Płotce, która gliczowała na dachu pomyślałem: świetne! Pięknie insightowe, dowcipne, jednocześnie inteligentne i zabawne mrugnięcie okiem do fanów gry. Ale czy warto tworzyć komunikację w przestrzeni publicznej, którą w pełni zrozumie garstka wtajemniczonych? Moim zdaniem zdecydowanie tak! Często zderzamy się z argumentem: „Nie każdy to zrozumie, zróbmy coś co zrozumie każdy”. Ale czym bardziej staramy się, żeby zrozumiał każdy, tym bardziej nijaki staje się projekt. Dlatego róbmy rzeczy genialne chociażby dla garstki osób, zamiast rzeczy miałkich dla wszystkich! 

 

Zgłaszający: GONG

Klient: Netflix