SELECTED BY: Mateusz Gaca

 

KTR to nie tylko złoto i best of. Mnóstwo wybitnych prac otrzymuje srebro, brąz czy nominacje. Na które warto zwrócić uwagę? O to zapytaliśmy naszych jurorów, którzy poświęcili mnóstwo godzin na przegląd i dyskusję o zgłoszeniach.

Waszym przewodnikiem po nagrodach z kategorii Communication będzie juror Mateusz Gaca, Creative Group Head w McCANN Poland.

 

Pewnie nie jest to zbyt popularna opinia, ale lubię srebra i brązy. Złota przeważnie są łatwiejsze w ocenie. W większości przypadków oglądasz kejs i myślisz sobie: „O! To będzie złoto”. Ale z wyborem srebra i brązu jest inaczej. Generalnie trzeba się bardziej zastanowić. Czy to już jest srebro, a może wciąż brąz? A jeśli brąz, to dlaczego nie srebro? Mam wrażenie, że nad tymi kolorami jurorzy prowadzą największe dyskusje. Poniżej dwa srebra i dwa brązy, które wybrałem. 

Old Spice psika spoconych w Fortnite

 

To jedna z prac, która najbardziej przykuła moją uwagę w tym roku. To, co zawsze podziwiałem w dobrych kejsach gamingowych to fakt, że ich autorzy nie zmieniali usilnie rzeczywistości samej gry. Korzystali z jej zasad i dostępnych w niej narzędzi do stworzenia czegoś nowego. Ten kejs trochę taki jest. Prosta obserwacja. W sumie jeszcze prostsze rozwiązanie. I sporo zabawy. Jeśli wierzyć statystkom z kejsu, to 41000 użytkowników postanowiło oglądać jak kilkunastu zawodników psika się wirtualnym sprayem w Fortnite. Przyznacie, że to już brzmi jak jakieś szaleństwo. I chyba potrzebujemy więcej takich kejsów. 

Zgłaszający: Tears Of Joy | Feeders Agency
Klient: Procter & Gamble
 

Zobacz szczegóły zgłoszenia

 

Najczęściej wspominany sweterek

 

Jeden z najpopularniejszych ketchupów w Polsce i jeden z najbardziej pozytywnych polskich influencerów, a przy okazji wybitny specjalista w wykorzystywaniu prostych artykułów spożywczych na potrzeby wysokiej jakości absurdalnego contentu w social media. To nie mogło się nie udać. Dzięki temu w ulubionym konkursie każdego marketera - „Opisz w komentarzu swoje wspomnienie z naszym produktem w roli głównej” ten wygrywa w przedbiegach z każdym innym. Czy 2604 wspomnień w tydzień to dużo? Tego nie wiem, bo zawsze byłem słaby z matmy, ale wiem, że nawet ja, chociaż nie lubię ketchupu, chciałbym mieć taki sweterek.

Zgłaszający: Feeders Agency

Klient: Maspex/Włocławek

 

Zobacz szczegóły zgłoszenia

 

Miasto ING w Roblox

 

Bank, gra i bardzo młodzi nastolatkowie. To brzmi dość ryzykownie. Mogły to zrobić dwa banki w Polsce. Zrobił to ten, który jak zwykle miał więcej odwagi i charyzmy. Najfajniejsze w tym kejsie jest to, że nie jest po prostu jakaś gra, tylko angażująca gra, która uczy młodych jaką wartość ma pieniądz w realnym świecie. Dopóki kapitalizm nie zostanie zastąpiony przez lepszy system gospodarczy, to dobrze, że każde dziecko może w przyjazny i zrozumiały dla niego sposób poznać wady i zalety tego rozwiązania. To mądre i przydatne. 

Zgłaszający: GONG | MediaHub | Gamechanger | ING
Klient: ING
 

Zobacz szczegóły zgłoszenia

 

Syrenka wzięła wolne

 

Po pierwsze ten kejs to nie tylko brąz. To też srebro, ale w tych nie miałem już miejsca. Myśle sobie, że jego powstanie było tak potrzebne, jak samo powstanie dnia na U. Skoro żyjemy w państwie, w którym samą służbę zdrowia toczy choroba, to tym bardziej profilaktyka jest najskuteczniejszą formą leczenia i zapobiegania. Sprytny koncept wykorzystujący jedyne nagie piersi, które są akceptowane w przestrzeni publicznej w tym kraju. Nikt tu nikogo nie straszy, za to wiele znanych twarzy zachęca do badań swoim zaangażowaniem. I myślę, że dzięki temu kampania miała bardzo dobre zasięgi i szerokie wsparcie influencerów.

Zgłaszający: DDB Warszawa | AVON
Klient: Fundacja Rak’n’Roll
 

Zobacz szczegóły zgłoszenia

 

 

Generalnie to był ciekawy reklamowy rok. Obfitował w nietuzinkowe prace, które dały nam dużo frajdy podczas obrad, ale też skłaniały do refleksji. To co dodatkowo cieszy, to fakt, że zgłaszane kejsy są na coraz wyższym poziomie. A jak wiadomo, dobry kejs jest na wagę złota.