SELECTED BY: Marysia Makowska

KTR to nie tylko Złoto i Best Of, KTR to przede wszystkim kreatywność. A skoro tak często podkreślamy, że liczy się pomysł - zapytaliśmy Jurorów o ich indywidualne wybory spośród prac, które szczególnie zapadły im w pamięć.   

Waszym przewodnikiem po kategorii Craft Video jest Marysia Makowska. Opowiada o tym Co, Dlaczego i w jaki sposób szczególnie zwróciło jej uwagę.   

MATA - Kryształowa Kula

Teledysk Maty to przykład jak można radośnie tworzyć, nie bojąc się, że coś będzie “too much”. Teledysk niekiedy wywołuje niechęć, a chwilę później zachwyca. Nieskrępowana wyobraźnia reżyserki Nastki Gonery przeskakuje z jednej estetyki i konwencji w drugą; dziwnym trafem wszystko na koniec jest spójne i wciągające. Mamy tu odniesienia i do “BirdmanaIñárritu - mastershot sceny otwierającej teledysk; mamy też nawiązania do wczesnego Lyncha w scenach z życia rodzinnego. Chciałam też zwrócić uwagę na zdjęcia Łukasza Łatanika, które estetycznie idealnie dopełniają “kwasową” estetykę teledysku. 

Frakta Dsgn 23

W tym projekcie najbardziej urzekły mnie kostiumy (autorzy projektu Sebastian Tokarczyk I Paulina Surma), zainspirowane i wykonane z elementów kultowej niebieskiej torby FRAKTA. Szczerze mówiąc sama bym nosiła pierzaste futro zrobione z pasków torby. Ujmuje mnie w tej kampanii prostota pomysłu, a w samych kostiumach konsekwencja i silna wizja projektowa. 

Mercedes-Benz x Dolby Atmos

Wiem z doświadczenia jak trudno jest pokazać upływ czasu i podróż przez epoki w krótkim formacie reklamowym. Reżyser Julian Klincewicz postawił na dwa proste zabiegi. Pierwszy zabieg castingowy: pokazuje upływ czasu za pomocą zmian stylu włosów charakterystycznej aktorki. Drugi zabieg to specjalność reżysera, czyli retro stylistyka: nasycone kolory, przesterowana plastyka obrazu, VHS i taśma filmowa. Całość spina pięknie napisany i wciągający VO, który brzmi jak miękko rapowany wiersz: “with the kick of a tape, and click of a beat”.