SELECTED BY: Maciek Wolański
KTR to nie tylko Złoto i Best Of, KTR to przede wszystkim kreatywność. A skoro tak często podkreślamy, że liczy się pomysł - zapytaliśmy Jurorów o ich indywidualne wybory spośród prac, które szczególnie zapadły im w pamięć.
Waszym przewodnikiem po kategorii Craft Ilustracja jest Maciek Wolański. Opowiada o tym Co, Dlaczego i w jaki sposób szczególnie zwróciło jego uwagę.

Gozito
Od początku byłem dużym fanem tego zgłoszenia. Szczególnie podobało mi się połączenie nietypowej, wręcz anty-estetycznej ilustracji z czystą formą typograficzną. Dużo w tym projekcie odwagi i konsekwencji w szerzeniu nietypowych rozwiązań. Projekt przykuwa oko kolorem i bezbłędnym wykorzystaniem typografii, ilustracja sprawdza się w ruchu jak i w formie statycznej.
Zgłaszający: Mamastudio
Klient: Jason Messervy and Seb Messervy
Libacja na skwerku
W tym przypadku nieszczęśliwa dla tego projektu okazała się kategoria w której zostało zgłoszone. Czy nadruk na talerzu klasyfikuje się jako packaging design skoro zgłoszenie dotyczy samego produktu? Niemniej niemal wszystkich jurorów kategori Craft Ilustracja ujeła dowcipność tematu jak i celna egzekucja. To tylko talerz i aż talerz. Prosty, ilustracyjnie błyskotliwy, nawiązujący do ulotnej kultury internetu, cementujący ją w formie zgrabnej zastawy. Zwyczaj wieszania zastawy stołowej na ścianie jest silnie powiązany ze stylistyką PRL i rezonuje stylistycznie z resztą oferty Pan Tu Nie Stał.
Zgłaszający: Kamiński Jakub
Klient: Pan tu nie stał
Przewodnik po emocjach
To zgłoszenie było bardzo bliskie otrzymania wyższego wyróżnienia niż nominacja. Ilustracje są pełne prostoty, bazujące na niuansach ludzkich emocji świetnie uzupełniając tekst. Połączenia patternów z aplami i dobór kolorystyczny sprawia przyjemne dla oka wrażenie Gdyby projekt był oceniany wyłącznie na podstawie materiałów dokumentujących case bardzo możliwe, że dostałby wyższą nagrodę. Niestety wiele z błyskotliwych ilustracji straciło sporo czytelności w przełożeniu na druku a to duża szkoda.
Zgłaszający: Mary Zalewska
Klient: Grupa Wydawnicza Foksal