SELECTED BY: Anna Roman

KTR to nie tylko Złoto i Best Of, KTR to przede wszystkim kreatywność. A skoro tak często podkreślamy, że liczy się pomysł - zapytaliśmy Jurorów o ich indywidualne wybory spośród prac, które szczególnie zapadły im w pamięć.   

Waszym przewodnikiem po kategorii Communication jest Anna Roman. Opowiada o tym Co, Dlaczego i w jaki sposób szczególnie zwróciło jej uwagę.   

THE LIVER CHECK

Ten pomysł urzekł mnie prostotą i trafnością wykorzystanego problemu społecznego, i męskiego insightu. Nie dbamy o swoje zdrowie, ale dbamy o „zdrowie” swoich samochodów – to smutno/śmieszna prawda, ale też świetna podstawa dla dobrze wyegzekwowanego pomysłu, z optymalnym wykorzystaniem PR, który pozwolił wygenerować aż 1400 publikacji. Ale co najbardziej dla mnie istotne – pomysł ten nie jest nagrodowym „ghostem” , ale szeroko zakrojoną akcją, która pozwoliła na przebadanie 82 tysięcy mężczyzn w grupie ryzyka. Chapeau Bas dla marki Sanofi oraz Twórców i realizatorów kampanii.  

TELEFON ANKI

Obficie nagrodzony na KTR pomysł - promocja reportażu Storytel „Zona” – to majstersztyk technologiczny; „Magia”, która zmienia Twój smartfon w telefon innej osoby. Możesz przeczytać jej SMS, obejrzeć zdjęcia, sprawdzić co przeglądała w Internecie… Voyeurystyczna potrzeba podejrzenia czyjegoś życia – zwycięża, bez trudu więc, wciągamy się w historię Anki – mieszkanki strefy przygranicznej Polski z Białorusią. Historia opowiedziana zawartością telefonu, która dzięki zainteresowaniu nią mediów, dotarła do blisko miliona osób.  

THE ALIVE RECORD

W tym pomyśle zachwyciłam się wyegzekwowaniem idei cykliczności natury - w formie kolekcjonerskiej okładki. Najnowsza płyty Mariki pozwala Ci tego doświadczyć - wystarczy ją podlać, a w ciągu kilku dni wyrośnie z niej piękny Pleurotus djamor (Boczniak Różowy) Co więcej – cykl możesz powtarzać wielokrotnie. Myśl przewodnia płyty, zapakowana w piękny pomysł kreatywny.