ORLEN partnerem kategorii specjalnej YC OPEN

Kategoria Open w ramach konkursu Young Creatives Cannes, organizowanego przez Klub Twórców Reklamy (KTR), to wyjątkowa przestrzeń dla młodych twórców z branży komunikacji marketingowej. Uczestnicy, pracujący w dwuosobowych zespołach, mierzą się z rzeczywistym briefem stworzonym przez partnera konkursu. Forma realizacji jest dowolna – od kampanii digitalowych, przez rozwiązania PR, aż po działania zintegrowane i projektowe. Kluczowe są: kreatywność, trafność odpowiedzi na brief i jakość wykonania.

 

 

Partner kategorii Open – ORLEN

W edycji 2025 partnerem kategorii Open został ORLEN. Brief przygotowany przez markę oraz skład jurorski koncentrował się na ukazaniu, że firma wspiera nie tylko znane gwiazdy sportu z pierwszych stron gazet i ekranów, ale także tych, którzy na co dzień pozostają niedostrzegani. ORLEN chciał podkreślić swoje zaangażowanie w wyrównywanie szans i wspieranie sportowych pasji tam, gdzie brakuje świateł reflektorów.

 

Zwycięska praca – „ORLEN dowozi”

W kategorii zwyciężył projekt „ORLEN dowozi”, autorstwa Marty Tomczak i Marty Adamkowskiej z agencji 180heartbeats + JUNG v. MATT. Praca poruszała temat wykluczenia komunikacyjnego dzieci – zjawiska, które sprawia, że wiele młodych osób rezygnuje z zajęć sportowych z powodu braku możliwości dojazdu. Kampania zadaje ważne pytanie: ile potencjalnych karier sportowych mogło nigdy nie zaistnieć właśnie z tego powodu? „ORLEN dowozi” w przemyślany i emocjonalny sposób odpowiada na założenia briefu, pokazując realną społeczną wartość wsparcia oferowanego przez markę.

 

Jury przyznało również dwa wyróżnienia dla zespołów, które w niezwykle oryginalny sposób odpowiedziały na brief ORLENU, proponując rozwiązania dotykające mniej oczywistych form wykluczenia społecznego.

 

Wyróżnione projekty – kreatywność z misją społeczną: 

  • Laura Chojnacka i Martyna Harasimowicz (Bosko.agency)
    Ich kampania poświęcona była problemowi resocjalizacji byłych osadzonych, podkreślając brak realnego wsparcia po opuszczeniu zakładów karnych. Remedium miało być stworzenie grup biegowych dla byłych osadzonych oraz promowanie aktywności fizycznej wśród osób przebywających w zakładach półotwartych. Sport miał pełnić rolę narzędzia do radzenia sobie ze stresem, budowania wspólnoty i rozwijania zdrowych nawyków.

  • Michalina Przestrzelska i Michał Jurkowski-Piechucki (Altavia Kamikaze + K2)
    Zaproponowali stworzenie pierwszego w Polsce ośrodka hobby horsingu – sportu łączącego elementy lekkoatletyki, konkursów jeździeckich i aktywności manualnej. Kampania zwracała uwagę na stygmatyzację tej aktywności w sieci, mimo rosnącej liczby jej pasjonatów. Projekt pokazywał siłę niszowych społeczności sportowych i potrzebę tworzenia bezpiecznych przestrzeni dla ich rozwoju.

Zwyciężczynie kategorii Open otrzymują akredytacje, przeloty oraz zakwaterowanie na największym festiwalu kreatywności – Cannes Lions Festival of Creativity. To niepowtarzalna szansa na doświadczenie światowego poziomu kreatywności, zdobycie inspiracji i nawiązanie międzynarodowych kontaktów branżowych.