Nagrodzeni KTR 2024
Nagrody w Konkursie KTR 2024 wręczone!
37 złotych, 79 srebrnych oraz 72 brązowych nagród zostało wręczonych w największym w Polsce konkursie kreatywności KTR 2024. Agencją Roku zostało DDB Warszawa, a tytuł Reklamodawcy Roku otrzymał Netflix.
9 września, podczas Gali Konkursu KTR w Teatrze Nowym w Warszawie, wręczono nagrody za kreatywność. Jury spośród wszystkich prac nagrodzonych złotem wybrało najlepszą pracę w każdej kategorii: Craft, Design, Communication, Technology, Entertainment, For Good oraz najlepszą kampanię społeczną. W sumie 1234 zgłoszone projekty oceniało ponad 100-osobowe jury.
Nagrody otrzymali:
- Craft of the Year przyznano „Perception Box Stories Untangled ep. 02” stworzony przez Kijek/Adamski dla Freethink & Unlikely Collaboratores.
- Design of the Year otrzymał "Vincent musi umrzeć" plakat” stworzony dla Velvet Spoon przez Patryk Hardziej.
- Communication of the Year otrzymała platforma „Room For Everyone” stworzona przez McCANN Poland dla Mastercard.
-
Technology of the Year przyznano pracy stworzonej przez 180heartbeats + JUNG v. MATT „PRYMUS” dla Zwolnieni z Teorii.
- Entertainment of the Year otrzymał „Influenserzy (BA!)ROKU” utworzona przez Altavia Kamikaze + K2 dla Netflix.
- For Good of the Year przyznano kampanii „Cicho już byłyśmy” stworzonej przez Marcina Pucyka dla fundacji Wschód.
- Culture of the Year otrzymało Studio Otwarte za pracę “Teatr Ludowy” stworzoną dla Teatru.
Kreatywność jest źródłem energii. Widać ją w tegorocznym poziomie prac, zaangażowaniu jurorów i ich werdyktach. Termin zgłoszeń był o dwa miesiące krótszy a padła rekordowa ilość zgłoszeń – 1234. Wzrost liczby zgłoszonych prac idzie też w parze ze wzrostem jakości. Świadczą o tym tegoroczne „Best of”, które albo już zdobyły najwyższe nagrody na międzynarodowych festiwalach, albo pewnie niedługo zdobędą. Widać także coraz większe zaangażowanie klientów. Jesteśmy jedną drużyną, która wspólnie tworzy, ocenia i uczy się. KTR jest nie tylko świętem agencji, ale całej naszej branżowej rodziny, od strategii, przez kreację, design, ilustrację, entertainment, technologię i produkcję aż po marketing. W tym roku debiutuje też nowa kategoria – For Good. Doceniana w niej jest kreatywność w tworzeniu rozwiązań generujących dobro i ich skuteczność. - Maciej Twardowski (Ogilvy), przewodniczący zarządu KTR.
Agencją Roku zostało DDB Warszawa, natomiast nagrodę Studia Projektowego Roku otrzymał Patryk Hardziej. Reklamodawcą roku ogłoszono Netflix, a Papaya Films otrzymała tytuł Domu Produkcyjnego Roku, natomiast Vein Postproduction – Studia Posprodukcyjnego Roku.
Ranking agencji w konkursie KTR 2024:
Organizator: SAR, KTR, Cannes Lions
Partnerzy: Upright Music, DCODE MEDIA Powered by Shutterstock
Audytor: Firma prawnicza SKP
Patroni medialni: Nowy Marketing, Marketing przy Kawie, K MAG, Grafmag.