Dlaczego bierzesz udział w konkursie YC?
Zastanawialiście się kiedyś, czy warto spróbować swoich sił w konkursie Young Creatives? Czy może obawialiście się podjęcia tego wyzwania? Wielu z nas doświadcza takich wątpliwości, zanim podejmie decyzję o uczestnictwie. Jednak warto zastanowić się nad potencjalnymi korzyściami, jakie może przynieść udział w takim konkursie.
Dlatego postanowiliśmy zapytać naszych młodych kreatywnych, którzy podjęli wyzwanie i zgłosili się do konkursu Young Creatives.
Dlaczego to robią? Zapraszamy do lektury!
![](https://backend.ktr.org.pl/media/CACHE/images/images/2024/03-11/Marta_Olesi%C5%84ska_3HCiJiJ/103e33665f3283369fd2b1b72027c26b.png)
MARTA OLESIŃSKA
Kategoria Clients
W obliczu miliona tasków, deadlinów i fuckupów łatwo się kreatywnie rozleniwić i wejść w schemat robienia na jedno kopyto czy bez dogłębnego przemyślenia. Biorę udział w Young Creative, bo pozwala to przełamać rutynę i zmusza nas wyjść poza schemat „u nas tak się robi”. Jest to też żywy dowód na to, że w branży kreatywnej bez analitycznego myślenia daleko nie zajdziemy.
![](https://backend.ktr.org.pl/media/CACHE/images/images/2024/03-11/Dominik_Gola/76c3a42138a37a18151af3c67a71948c.png)
DOMINIK GOLA
Kategoria Design
Nie ważne czy to digital, rzeźba, obraz czy potrawa. Dla mnie tworzenie ma jeden zasadniczy cel - sprawić, aby ludzie coś poczuli. Chcę, żeby to, co tworzę wywoływało emocje. Dlatego zgłosiłem się do YC - bo wierze, że ktoś może coś poczuć, patrząc na to co zaprojektuje.
![](https://backend.ktr.org.pl/media/CACHE/images/images/2024/03-11/Martyna_Harasimowicz/af267c5bbc5d815b3dee089b49ff5cf1.png)
MARTYNA HARASIMOWICZ
Kategoria Print
Lubię YC, bo to niestandardowe 23 h 58 min pełne ekscytacji, stresu, patrzenia w sufit, krótkich momentów olśnienia i dłuższych załamania, pisania i kasowania, i wielu innych stanów o różnych znakach emocjonalnych. Później są dwie minuty, w których rozedrganymi dłońmi wysyłamy pracę i w końcu ona – ogromna satysfakcja z tego, że daliśmy radę. A jeśli to wszystko doczeka się kontynuacji (z francuskiego continuation), to jeszcze lepiej!
![](https://backend.ktr.org.pl/media/CACHE/images/images/2024/03-11/Marta_Jastrz%C4%99bowska-Kowalska/2c12ee3f497aa2b4994665f4ffc7ba20.png)
MARTA JASTRZĘBOWSKA-KOWALSKA
Kategoria Media
Udział w konkursie Young Creatives to idealna okazja do zdobycia cennego doświadczenia w branży mediowej. Uważam, że sam proces brainstormu, współpracy oraz prezentacji jest niezwykle motywujący, dający wiele doświadczenia które możemy wykorzystać w codziennej pracy z naszymi klientami. Przy tym jest to po prostu świetna zabawa z kreatywnością i innowacyjnymi pomysłami.
Jest to również moment do otrzymania konstruktywnej krytyki i opinii od doświadczonych profesjonalistów w branży, co jest bardzo cenne w rozwoju kariery. Wzięcie udziału w YC oraz ewentualna nagroda czy wyróżnienie mogą być świetnym dodatkiem do portfolio.
![](https://backend.ktr.org.pl/media/CACHE/images/images/2024/03-11/Pawe%C5%82_Tamio%C5%82a/22f8a2c6ce1515f32d0379bbe4d81861.png)
PAWEŁ TAMIOŁA
Kategoria PR
Możliwość sprawdzenia się – lubię też elementy rywalizacji, a formuła pracy w parach pozwala na kreatywne zderzenie się, co często skutkuje bardzo ciekawymi rozwiązaniami. Do tego to świetna odskocznia od codziennej pracy.
![](https://backend.ktr.org.pl/media/CACHE/images/images/2024/03-11/01/abe7528dd78b476e4f225aeedf18eb54.png)
KRYSTIAN KRZAK
Kategoria Digital
"Susie Hoge napisała kiedyś, że Kreatywność wymaga odwagi.
Z kolei dla Marka Twaina Odwaga to panowanie nad strachem, a nie brak strachu.
Więc odpowiadając na pytanie, dlaczego? Dlatego aby kontrolować strach przed nieznanym, podążać w nieznane, bo tylko dzięki temu dyskretnemu wyjściu ze strefy komfortu możemy poczuć się w pełni sobą."
![](https://backend.ktr.org.pl/media/CACHE/images/images/2024/03-05/ela/5489c89f516990d2ba2d4033cbd837d3.png)
ELA Konopińska-Dudek
Kategoria Film
"Do udziału w Young Creatives motywuje mnie możliwość nieskrępowanego wymyślania i tworzenia takich pomysłów, na które nie zawsze jest miejsce w naszej codziennej pracy. Na co dzień jestem strategiem, więc zmiana perspektywy i wejście w bardziej kreatywne buty jest dla mnie świetną zabawą i odświeżeniem."