Klub Twórców Reklamy

Young Creatives

Young Creatives Eurobest’18

 

24 listopada w Centrum Kreatywności Targowa odbył się finał międzynarodowego konkursu Young Creatives Integrated Competition. Inicjatywa od 10 lat jest okazją dla młodych talentów z branży reklamowej do zaprezentowania swoich umiejętności. W tym roku finał pierwszy raz w historii odbył się w Polsce.  Wspólnie z Greenpeace postawiliśmy przed uczestnikami problem dotyczący nas Wszystkich – Zmiany klimatu w Europie wywołanej przez spalanie węgla w celu pozyskania energii.

 

Nagrodę główną zdobył zespół: Thomas Jørgensen Parastatidis oraz Magnus Mynderup-Bjørnshave reprezentujący agencję Robert Boisen & Like-Minded z Danii. Srebrny medal otrzymali Anton Stolpovskii i Anastasiia Kashina, Rosyjski zespół reprezentujący dwie agencję Fury oraz WNM.digital. Brąz powędrował do Pierpaolo Bivio i Andrea Raia, którzy startowali z ramienia DDB oraz Publicis z Włoch.

Partnerem konkursu był Greenpeace. Zadanie konkursowe oparte było na raporcie udostępnionym publicznie 8 października 2018 r. przez ONZ, w którym Międzyrządowy Zespół ds. Zmian Klimatu (IPCC) wyraźnie ujawnił niedostateczność działania Europy w sprawie zmian klimatu oraz informował o jego głównym powodzie – węglu. Uczestnicy mieli zmierzyć się z problemem przetłumaczenia raportu w taki sposób, by rezonował oraz wpływał na społeczeństwo. Pozwolił im zrozumieć, w jaki sposób problem dotyka życia ich oraz w przyszłości – ich dzieci. Idea stworzona przez uczestników miała prowadzić do podjęcia przez społeczeństwo realnych działań, w tym podpisania petycji, dzięki której mamy szansę zmienić regulacje dotyczące polityki energetycznej opartej na węglu. Brief przygotowała Joanna Uniwersal z Ogilvy.

Young Creatives Integrated Competition jest konkursem skierowanym do pracowników branży marketingowej, którzy nie ukończyli 31 lat. Prace oceniało jury pod przewodnictwem Maćka Twardowskiego, Executive Creative Director z Ogilvy w składzie: Christian Behrendt Group Creative Lead/Google ZOO – Dach, France & Mena, Maria Milusheva Creative Director & Partner/Noble Graphics TBWA, Krzysztof Cibor Communication Specialist/Greenpeace Polska. Prace dostępne na stronie www.eurobest.com

 

Organizatorzy konkursu:  Eurobest, Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR, KTR

Partnerzy: Greenpeace, Decode Media.