Zadanie konkursowe polega na opracowaniu briefu kreatywnego.
W kategorii YC Clients zadaniem konkursowym jest stworzenie w ciągu 48h briefu kreatywnego, który łączyłby działania marki, którą reprezentuje zespół, z działaniem partnera kategorii, oraz zaprezentowania tego pomysłu przed jury. Zadanie konkursowe przedstawiane jest wszystkim uczestnikom w jednym miejscu i czasie. W kategorii startować wyłącznie dwuosobowe zespoły składające się z osób pracujących w działach marketingu marek, urodzonych po 21 czerwca 1988 roku. Prace oddaje się w formacie prezentacji PDF z max. 10 slajdami. Projekty oceniane są przez jury składające się doświadczonych pracowników branży komunikacji marketingowej, cieszących się uznaniem branży ze względu na ich dorobek w dziedzinie komunikacji marketingowej. Prace ocenia również przedstawiciel partnera kategorii.
Nagroda główna Young Creatives Cannes 2019 — Karolina Kozakiewicz i Agnieszka Michalik (BNP Paribas)
Nominacje Young Creatives Cannes 2019:
Magdalena Cichoń i Dominika Igielińśka (LOTTE Wedel)
Krzysztof Rogowski i Liliana Lewandowska (Nationale-Nederlande)