Klub Twórców Reklamy

Young Creatives

Prace YC Cannes 2020

Print

Nagroda główna Young Creatives Cannes 2020  Pablo Dominguez Agregan i Bartosz Bulak (DDB Warszawa/DWL)

„Jury zgodnie uznało, że poziom prac w tej kategorii był rozczarowująco niski, przez co wybór zwycięzcy stał się sporym wyzwaniem.

Niemniej jednak zwycięzcom gratulujemy i życzymy powodzenia.”

Digital

Nagroda główna Young Creatives Cannes 2020  Tomasz Świstuń i Albert Stęclik (DDB/Dziadek do Orzechów)

„Pomysł teamu 27 całym ciężarem ciała siedzi na dwóch najistotniejszych dla zadania elementach: na produkcie i jego najważniejszych cechach, oraz na rzeczywistości digitalowej. Oznacza to, że w ramach zaprezentowanego pomysłu, „Konto na Twoich zasadach” mBanku nie mogłoby zostać zastąpione innym produktem, jak również przedstawione działania nie mogłyby zostać zrealizowane innymi narzędziami. Najważniejsze cechy produktu: możliwość dopasowania funkcjonalności konta do indywidualnych preferencji, zostały potraktowane poważnie i przełożone na wszystkie zaprezentowane elementy mechaniki kampanii. W ramach zaproponowanych narzędzi, unikatowość każdego konta jest nie tylko efektem interakcji użytkownika z produktem, ale przede wszystkim punktem wyjścia całej komunikacji. Tym, co komunikujemy nie jest generyczny produkt, ale każde jego indywidualne wcielenie. Oznacza to, że odbiorca styka się nie tylko obietnicą daleko idące kastomizacji, ale z samą właśnie kastomizacją w działaniu.

Uznanie za wewnętrzną spójność i skupienie, które pozwoliło uniknąć mielizn (każdy załączony slajd prezentacji jest „po coś”). Uznanie za mocne osadzenie w digitalowych narzędziach. Uznanie za bardzo ładne hasło.”

Team27

Film

Nagroda główna Young Creatives Cannes 2020 – Filip Śliwa i Ada Kamienobrocka VMLY&R

„Jury doceniło pomysł, jego prostotę oraz dobrze opowiedzianą i zagraną (!) historię, a przede wszystkim zrozumienie briefu i odwagę twórców. Decyzja została podjęta jednomyślnie.”

 

Nominacje Young Creatives Cannes 2020 – Paweł Murawski i Bartosz Bulak

„Równocześnie jury postanowiło przyznać wyróżnienie autorom pracy „Inaczej”, za dobry pomysł i umiejętność uczynienia dosłowności walorem. Zwycięzcom gratulujemy i życzymy powodzenia.”

 

Design

Nagroda główna Young Creatives Cannes 2020  Sylwia Janiszewska i Joanna Komorowska VMLY&R

„Zwycięska praca znalazła najlepszy na tle konkurencji sposób ogrania słowa „dzikość”. Zrealizowała to na trzech najważniejszych poziomach komunikacyjnych: wordingowym (copywriting), wizualnym (grafika), projektowym (materiał kosza) pozostając cały czas w marce drużyny dzików, nie wprowadzając żadnego zbędnego, obcego elementu.

Te trzy poziomy zespala prosta, lecz mocna, szeroka i czytelna idea, czyniąc tę komunikację kompletną, a przez to skuteczną.”

Nominacje Young Creatives Cannes 2020 – Paulina Głębocka i Gabriela Wiśniewska (KERRIS Group)

„Autorzy projektu w ciekawy sposób połączyli ze sobą kontekst koszykówki i Warszawy. Betonowi bohaterowie staliby się współczesnymi ambasadorami gry w kosza. Mówiliby o wielkim powrocie ich chwały i chwały kiedyś najbardziej popularnej gry ulicznej.

Ciekawym zabiegiem jest także zgranie umiejscowienia kosza z pomnikiem w ten sposób, że wieczorem, kiedy neon byłby widoczny, mielibyśmy wrażenie, że np. Warszawska Syrenka wrzuca właśnie piłkę do kosza. To co jednak jest dość dużym minusem projektu, to niewystarczające wykonanie. W kategorii „design” oczekiwaliśmy od uczestników jednak lepszego wyczucia, jeśli chodzi o proporcje logo, które w tym projekcie znika. Mamy wrażenie, że niewiele osób, mając do czynienia z koszami, trafiłoby w kolejnym kroku do naszej koszykarskiej drużyny „Dzików”. Ponadto samemu logo i naklejkom brakowało kunsztu i pomysłu.”

Nominacje Young Creatives Cannes 2020 – Piotr Marchela i Stanislav Semenov (Havas Warsaw)

„Fajne w tej pracy jest to, że zostały narysowane postacie mocno nawiązujące do danego miejsca/dzielnicy Warszawy. Wszystko ładnie koresponduje z identyfikacją Dzików, poprzez kolory, użytą typografię.

Ilustracje wykonane są bardzo dobrze technicznie i bez dłuższego zastanowienia można połączyć daną postać  z miejscem. Niestety projekt po umiejscowieniu go na tablicy, traci cały swój urok i staje się niezauważalny przez co nie spełnia swojego zadania.”

 

Nominacje Young Creatives Cannes 2020 – Rozalia Kurantv i Dzmitry Vilchytski (Performante / Change Serviceplan)

„Stylistycznie praca odpowiada  na brief poprzez użytą miejską sprayową typografię. Dodatkowym atutem pracy jest nawiązanie do sygnetu marki, w obszar którego zostały wpisane graffiti.”

 

PR

Nagroda główna Young Creatives Cannes 2020  Aleksandra Kolarczyk i Jakub Świętochowski MSL

„Zwycięska praca w sposób najbardziej kompletny odpowiada na brief i otrzymała wysokie noty we wszystkich przyjętych kryteriach oceny. Już sama nazwa kampanii i użyty w niej hashtag uruchomił wyobraźnię jurorów i zbudował oczekiwania co do dalszej części prezentacji… która je spełniła.  Doceniamy dobry insight pozyskany w wywiadach z osobami ze środowiska LGBT+, doskonałe dopasowanie komunikacji do grupy docelowej oraz wielowymiarowe podejście do tematu. Sama idea kreatywna w swej prostocie daje możliwości przekształcenia w konkretne działania – nie tylko public relations – angażujące szerokie grupy społeczne. Takie podejście może zapewnić maksymalny zasięg i szerokie dotarcie z przekazem, który ma szansę zaktywizować do realnego wsparcia. Trzymamy kciuki za realizację kampanii i dalszą karierę jej autorów!”

 

Nominacje Young Creatives Cannes 2020  Karolina Pękalska i Marta Kłys Big Picture

„Projekt zasługuje na wyróżnienie ze względu na ciekawą platformę kreatywną i zbudowaną na niej spójną kampanię public relations. Uwagę zwraca świetna odpowiedź na brief i zgodność z celami projektu. Przedstawiona akcja wzywa do działania konkretną grupę odbiorców i prezentuje mechanizm gromadzenia funduszy na rzecz klienta. Doceniamy przejrzysty pomysł wynikający wprost z przedstawionych insightów, a także jasne przesłanie, które odwołuje się do konkretnie zarysowanego celu. Brawa za prezentację z pasją i zaangażowaniem!”

Nominacje Young Creatives Cannes 2020   Agnieszka Jarecka i Karina Dudzińska Flywhell

„Projekt zdecydowaliśmy się wyróżnić, ze względu na zaproponowaną mechanikę realizacji w e-commerce, pozwalającą uzyskać korzyści finansowe, co wpisuje się w przedstawiony w briefie cel. Zaangażowanie artystów daje szansę na szeroką prezentację tematu w mediach, spory odzew społeczny i wzrost zainteresowania tematem w mediach społecznościowych. Wiele zespołów podejmowało próby znalezienia odpowiedzi na wyzwanie w obszarze e-commerce – autorom tego pomysłu udało się zaproponować kompletne rozwiązanie.”

 

Clients

Nagroda główna Young Creatives Cannes 2020  Gabriela Janusz i Karolina Król Kompania Piwowarska

„Za stworzenie kreatywnej, spójnej, efektownej i wciągającej historii przy jednoczesnym zachowaniu czujności w definiowaniu wspólnego celu dla obu marek. Za kreatywne łączenie kropek i poszukiwanie rozwiązań dających wielopłaszczyznowe doświadczenie odbiorcom.”

Nominacje Young Creatives Cannes 2020  Anita Ceglińska i Sebastian Kolęda Orlen

„Za niezwykle trafne wskazanie obszarów do kolaboracji obu marek i konsekwentne, biznesowe podejście z kreatywnym zacięciem”

Nominacje Young Creatives Cannes 2020  Krzysztof Rogowski i Liliana Lewandowska Nationale-Nederlanden

„Za kreatywność w poszukiwaniu rozwiązań, które połączą z pozoru niemożliwe do połączenia”

Media

Nagroda główna Young Creatives Cannes 2020 – Mateusz Garbarczyk i Klaudia Jamróz (Value Media/Labcon)

„Zwycięska praca udowadnia, że niezależnie od specjalizacji, w komunikacji marketingowej najważniejsza jest idea. Od jej siły i trafności insightu, na którym jest oparta, zależy powodzenie kampanii. Oczywiście egzekucja i zaplanowanie mediów może tę ideę wzmocnić lub osłabić, co paradoksalnie w wybranej pracy  widać bardzo wyraźnie. Z jednej strony na wyróżnienie, zasługuje odwołanie się do Brexitu ( nikt inny spośród uczestników tego nie zrobił), przez co osadzenie komunikacji w silnym kontekście, z drugiej strony sugerowane media wydają się wymagać dokładnego przemyślenia. Silną częścią była ta trudniejsza, strategiczna rozkmina i nawet lekko chybiona egzekucja nie była w stanie tej pracy uśmiercić. Mimo, że właśnie kolejne etapy, zaprezentowane przez zwycięski team były nierówne, to silna idea, mocny kontekst i trafność obserwacji świadczą o nieszablonowym i kreatywnym podejściu, które postanowiliśmy wynagrodzić.”

Nominacje Young Creatives Cannes 2020 – Weronika Szczepanik i Wojciech Brygider IPROSPECT

„Jedna z niewielu prezentacji, która nie dość, że bardzo kompleksowo i wyczerpująco opisuje zaplanowaną kampanię, to właściwie może być od razu realizowana. Tym co szczególnie się wyróżnia w nominowanej pracy jest konsekwencja, logiczna ciągłość i bardzo skrupulatne poruszenie się w zadanych ramach.”

Nominacje Young Creatives Cannes 2020 – Anna Suchorzewska i Magdalena Witczak IPROSPECT

„Nominowany team postanowił rozprawić się z jednym z najtrudniejszych elementów briefu, czyli zbudowaniem zasięgu ponad skromny budżet i wyszedł z tego zadania obronną ręką. W tej pracy widać chęć wyjścia poza utraty schemat i próbę znalezienia czegoś więcej, za równo w idei Unii Europejskiej, jak i w komunikacji wymagającego problemu.”