Wszystkie formy komunikacji wykorzystujące video, włączając reklamy, reklamy społeczne, content i teledyski.
A1. TV / CINEMA COMMERCIAL
Reklamy video emitowane w telewizji lub w kinach. Zgłoszenie do tej kategorii wyklucza zgłoszenie do kategorii A5.
Przykłady prac w tej kategorii
A2. INTERACTIVE FILM
Reklamy wideo wchodzące w interakcję z widzem: np. filmy, na które widz ma wpływ, filmy 360°, filmy wielowątkowe, itp.
Przykłady prac w danej kategorii
A3. MUSIC VIDEO
Teledyski promujące album, piosenkę, koncert, trasę, wykonawcę, itp.
Przykłady prac w danej kategorii
A4. FILM / SERIES INTRO
Czołówki filmów i seriali.
Przykłady prac w danej kategorii
A5. ONLINE VIDEO
Wideo emitowane w internecie: np. reklamy, branded content, filmy z przekazami live, itp. Uwaga! Zgłoszenie pracy do kategorii A5 wyklucza możliwość zgłoszenia jej do kategorii A1.
Przykłady prac w danej kategorii
A6. VR
Formy wideo wykorzystujące wirtualną lub rozszerzoną rzeczywistość.
Przykłady prac w danej kategorii
A7. USE OF VIDEO
Niestandardowe użycie wideo lub medium (np. kina, telewizji, ekranów cyfrowych, itp.).
Przykłady prac w danej kategorii
Wszystkie formy reklamy, w których główną (a często jedyną) rolę pełni dźwięk. Reklamy radiowe, audio w mediach cyfrowych, podcasty, itp.
B1. RADIO
Reklamy emitowane w rozgłośniach radiowych. Uwaga! Zgłoszenie pracy do kategorii B1 wyklucza możliwość zgłoszenia jej do kategorii B3.
B2. PODCAST
Audycje sponsorowane, dłuższe dźwiękowe formy narracyjne, audio branded content, itp. dystrybuowane online (iTunes, Spotify, web, itp.).
B3. DIGITAL AUDIO
Reklama audio emitowana w mediach cyfrowych np. w serwisach streamingujących muzykę, portalach internetowych, itp. Uwaga! Zgłoszenie pracy do kategorii B3 wyklucza możliwość zgłoszenia jej do kategorii B1.
B4. USE OF RADIO
Niestandardowe użycie radia jako medium lub technologii.
Przykłady prac w danej kategorii
B5. USE OF AUDIO
Niestandardowe użycie dźwięku w kampanii online lub offline.
Wszystkie formy reklamy emitowanej w mediach drukowanych oraz drukowane materiały promujące markę lub produkt.
C1. PRESS
Reklama prasowa w dowolnym formacie. Uwaga! Niestandardowe wykorzystanie technologii druku należy zgłaszać w C5.
Przykłady prac w danej kategorii
C2. PACKAGING
Wszystko to, w co może być zapakowany produkt. Opakowania, etykiety, okładki płyt, torby, itp. W tej kategorii oceniany jest przede wszystkim pomysł. Projekty opakowań, które mają być ocenione pod kątem designu należy zgłaszać w kategorii DESIGN, podkategoria: B. Packaging.
Przykłady prac w danej kategorii
C3. MAILING
Drukowana przesyłka bezpośrednia. Również niestandardowe wysyłki większych rozmiarów lub 3D.
Przykłady prac w danej kategorii
C4. LEAFLETS, CALENDARS, INVITATIONS AND OTHER
Małe formy drukowane: np. ulotki, kalendarze, zaproszenia, wizytówki, itp.
Przykłady prac w tej kategorii
C5. USE OF PRINT
Niestandardowe użycie mediów drukowanych.
Wszystkie formy reklamy zewnętrznej: np. reklamy outdoorowe, eventy, komunikacja w sklepach, interaktywne ekrany, ambienty, itp.
D1. AMBIENT
Formy reklamy zewnętrznej działające poza standardowymi mediami: np. ambient, ambush, guerilla, itp.
Przykłady prac w tej kategorii
D2. POSTER
Plakaty i duże druki. Uwaga! Drukowaną reklamę wielkoformatową na billboardach (OOH) należy zgłaszać w D3.
D3. BILLBOARD
Drukowana reklama wielkoformatowa emitowana na billboardach. Uwaga! Kreatywne wykorzystanie billboardów należy zgłaszać w D1 lub D4.
D4. EVENT
Wszystkie formy eventowe. Duże i małe wydarzenia brandowe, działania flash mob, stunt, itp. W tej kategorii oceniany jest przede wszystkim pomysł wg kryterium „czy chciałabym/chciałbym tam być?”.
Przykłady prac w tej kategorii
D5. INTERACTIVE EXPERIENCE
Wszystkie formy reklamy zewnętrznej, które wchodzą w interakcję z człowiekiem i wywołują jego zaangażowanie.
D6. POS & STORE INSTALLATION
Wszystkie formy reklamy w miejscu sprzedaży: POS-y, standy, wyspy, prezentacje produktu, instalacje, itp.
D7. DIGITAL SCREENS
Wszystkie formy reklamy zewnętrznej wykorzystujące możliwości połączenia ekranów cyfrowych z internetem, np. przez użycie big data, skłonienie do interakcji, połączenie z mediami społecznościowymi, itp.
Wszystkie formy reklamy wykorzystujące desktopowe media cyfrowe jako główny nośnik komunikacji. Emitowane w mediach społecznościowych, na portalach internetowych, stronach www, itp.
E1. WEBSITE
Strony marek, produktów oraz mikrostrony przygotowane na potrzeby kampanii reklamowej. W tej kategorii oceniany jest pomysł i wykonanie samej strony internetowej. Kampanię online należy zgłosić w E2.
Przykłady prac w tej kategorii
E2. WEB CAMPAIGNS
Kampanie online wykorzystujące wszystkie formy reklamy emitowanej na desktopach: bannery, wideo, landing page, rich media, itp. Szerokie, zintegrowane działania lub pojedyncze egzekucje (np. banner + landing page). Uwaga! Kampanie, których głównym kanałem są social media należy zgłaszać w E3 lub E4.
Przykłady prac w tej kategorii
E3. SOCIAL ACTIVITATIONS
Kampanie, w których social media są głównym nośnikiem promocji marek lub produktów. Działania wizerunkowe i aktywacje, które angażują i budują zasięg.
Przykłady prac w tej kategorii
E4. USE OF SOCIAL PLATFORMS
Fanpage, kanał na YouTube, profil na Instagramie, itp. a także niestandardowe użycie mediów społecznościowych np. media-placement.
Przykłady prac w tej kategorii
E5. USE OF ONLINE
Niestandardowe użycie płatnych mediów online wyświetlanych na desktopie: bannerów, mastheadów, screeningów i innych form promocji online, które nie mieszczą się w żadnej kategorii lub formacie.
Wszystkie formy reklamy, które wykorzystują możliwości technologiczne urządzeń mobilnych (smarfonów, wearables, itp.) oraz specyfikę konsumowania na nich treści.
F1. MOBILE APPS
Aplikacje mobilne. Duże i małe. Brandowe i taktyczne.
Przykłady prac w tej kategorii
F2. MOBILE GAMES
Gry stworzone na urządzenia mobilne (smartfony, smartwatche, itp.) reklamujące markę lub produkt.
Przykłady prac w tej kategorii
F3. USE OF MOBILE
Niestandardowe użycie technologii dostępnych w urządzeniach mobilnych: żyroskopów, GPS, bluetooth, wifi, itp. do promocji marek lub produktów. Uwaga! Niestandardowe wykorzystanie mediów i kanałów mobile należy zgłaszać w F4
Przykłady prac w tej kategorii
F4. MOBILE CAMPAIGN
Kampanie wykorzystujące mobile i jego specyfikę jako główny nośnik pomysłu. A także niestandardowe użycie płatnych mediów mobile, np. bannerów, full page’ów, stron mobilnych, itp.
Kampanie zintegrowane. Wykorzystujące co najmniej 2 różne kanały dotarcia do konsumenta, np. kampania składająca się z TV i OOH. Uwaga! Kilka egzekucji tej samej idei w tym samym medium np. 3xTVC nie mieszczą się w definicji Kampanii Zintegrowanej.
G1. BIG IDEA CAMPAIGNS
Kampanie zintegrowane wykorzystujące co najmniej 2 różne kanały dotarcia do konsumenta.
Przykłady prac w tej kategorii
G2. ACTIVITATION CAMPAIGNS
Kampanie zintegrowane, których podstawowym celem jest aktywacja konsumentów, np. w konkursie, promocji, itp.
Przykłady prac w tej kategorii
G3. LONG TERM COMMUNICATIONS
Kampanie zintegrowane, których format kreatywny (BIG IDEA) jest nieprzerwanie komunikowany od co najmniej dwóch lat.
Stworzone do celów reklamowych treści niereklamowe (content), np. filmy, seriale, gry, eventy, instalacje, projekty muzyczne, itp.
H1. GAMES
Gry wyprodukowane dla marki. Mobilne, planszowe, na konsole, komputer, w przestrzeni publicznej, itp. Również użycie isteniejących gier
Przykłady prac w tej kategorii
H2. MUSIC
Projekty muzyczne.
Przykłady prac w tej kategorii
H3. SPORT
Projekty sportowe. Użycie sportowców.
Przykłady prac w tej kategorii
H4. CULTURE
Projekty z dziedziny kultury i sztuki. Współpraca marek z instytucjami kultury (teatrami, muzeami, galeriami, itp.).
H5. SHOWS
Koncerty, wystawy, zawody sportowe – wszystko, co na żywo. Wydarzenia zorganizowane w 100% przez markę lub kampanie przeprowadzone na już istniejących festiwalach, pokazach i innych wydarzeniach kulturalnych.
Przykłady prac w tej kategorii
H6. BRANDED CONTENT
Projekty, w których marka (jej wartości, historia, produkty) stanowią główną inspirację dla stworzenia contentu entertainment, gdzie brand experience może wynikać z produkcji video, instalacji OOH lub innych mediów.
Przykłady prac w tej kategorii
H7. PARTNERSHIP WITH A TALENT
Projekty, które do promocji marki lub produktu wykorzystują współpracę z artystami: muzykami, malarzami, aktorami, itp. Projekty wideo, relacje z eventów, gry online, digital branded content, itp.
Wszystkie formy komunikacji bezpośredniej wywołującej interakcję i budującej relację z konsumentem. Reklamy bezpośrednio skierowane do konkretnego odbiorcy z wezwaniem do konkretnego działania.
I1. USE OF MAILING IN DIRECT COMMUNICATION
Niestandardowe użycie mailingu (drukowanego lub elektronicznego) we wszelkich formach: flat mailing, dimensional mailing, interactive, itp.
Przykłady prac w danej kategorii
I2. USE OF BROADCAST IN DIRECT COMMUNICATION
Niestandardowe użycie kina, telewizji, radia w komunikacji bezpośredniej.
I3. USE OF DATA IN DIRECT COMMUNICATION
Niestandardowe użycie danych w komunikacji bezpośredniej.
Przykłady prac w danej kategorii
I4. USE OF TECHNOLOGY IN COMMUNICATION
Niestandardowe użycie technologii w komunikacji bezpośredniej.
I5. USE OF SOCIAL / DIGITAL PLATFORMS IN DIRECT COMMUNICATION
Niestandardowe użycie mediów cyfrowych oraz kanałów społecznościowych w komunikacji bezpośredniej.
I6. USE OF MOBILE IN DIRECT COMMUNICATION
Niestandardowe użycie technologii i mediów mobile w komunikacji bezpośredniej.
I7. USE OF PRINT / OUTDOOR IN DIRECT COMMUNICATION (INCL. POSTERS, STUNTS, AMBIENT, DIGITAL SCREENS)
Niestandardowe użycie druku i reklamy zewnętrznej (np. ekranów interaktywnych, ambientów, stuntów, itp.) w komunikacji bezpośredniej.
Wszystkie formy komunikacji Public Relations. Działania wykorzystujące głównie earned-media, które budują zaufanie i rozwijają relacje między marką a człowiekiem. Prace wpływające na postrzeganie marki i zachowanie konsumenta, chroniące i wzmacniające reputacje marki oraz jej kondycję biznesową.
J1. PRODUCT & BRAND
Działania PR promujące markę lub produkt.
Przykłady prac w tej kategorii
J2. CORPORATE & CSR
Employer branding, komunikacja korporacyjna, działania CSR.
Przykłady prac w tej kategorii
J3. PARTNERSHIP WITN AN INFLUENCER
Działania PR we współpracy z influencerem.
Wszystkie innowacyjne formy komunikacji. W innowacyjny sposób wykorzystujące technologię, kanały komunikacji, zmieniające produkt lub go tworzące, itp.
K1. IN TECHNOLOGY
Innowacje w technologii: np. branded tech, innowacyjne użycie technologii już istniejącej, itp.
Przykłady prac w tej kategorii
K2. IN COMMUNICATION
Innowacje w komunikacji: np. stworzenie nowego medium, przełamanie standardów kategorii, innowacyjne formy storytellingowe, itp.
K3. IN PRODUCT
Innowacje w produktach: np. innowacje tworzące nowe standardy w danej kategorii, innowacje w już istniejących produktach, itp.
Wszystkie formy komunikacji wykorzystujące dane np. do znalezienia insightu, stworzenia narracji, wzbudzenia zaangażowania, itp. W zgłoszeniach oceniamy innowacyjność wykorzystania danych oraz pomysł, który powstał na ich bazie.
prace wyróżniające się kunsztem, wyobraźnią i artyzmem literackim użytymi w komunikacji marketingowej.