Klub Twórców Reklamy

Kategoria: Communication

Przewodniczący Regulamin Cennik Najważniejsze daty Nagrody 2019 Zgłoś pracę

Zgłoś tutaj duże i małe kampanie, pojedyncze egzekucje i wszystko co wydaje ci się interesujące i kreatywne. Communication to kategoria, w której najważniejszy jest pomysł, ale też egzekucja. Przyda się też dobry insight i zaangażowanie.

A.VIDEO B.AUDIO C.PRONT&PUBLISHING E.ONLINE F.MOBILE M.COPYWRITING

Katarzyna Sośnierz

LVOV

Alek Frydrych

VMLY&R

Joanna Biernacka

Isobar

Karolina Kałużna

Przestrzeń

Kuba Kamiński

Brain

Małgorzata Drozdowska

FCB Bridge2fun

Marcin Mroczek

Life on Mars

Monika Kamińska

Scholz & Friends

Robert Olszewski

Facebook

Tytus Klepacz

D.OOH, G.INTEGRATED CAMPAIGNS, H.BRANDED CONTENT & ENTERTAIMENT, I. DIRECT & TARGETING, J.PR, K.INNOVATION, L.USE OF DATA

Dawid Szczepaniak

VMLY&R

Bartek Klimaszewski

Mccann Worldgroup

Dagmara Witek-Kuśmider

Publicis Worldwide Polska

Łukasz Szczybelski

Feeders

Maciek Twardowski

Ogilvy Poland

Magda Drozdowska

Grey Group Poland

Mikołaj Sadowski

180heartbeats + JUNG v MATT

Rafał Grobel

Grobel.co

Zuzanna Duchniewska-Sobczak

DDB Warszawa

Magda Kramer

Saatchi&Saachi IS

A. VIDEO

Wszystkie formy komunikacji wykorzystujące video, włączając reklamy, reklamy społeczne, content i teledyski.

A1. TV / CINEMA COMMERCIAL

Reklamy video emitowane w telewizji lub w kinach. Zgłoszenie do tej kategorii wyklucza zgłoszenie do kategorii A5.

Przykłady prac w tej kategorii

A2. INTERACTIVE FILM

Reklamy wideo wchodzące w interakcję z widzem: np. filmy, na które widz ma wpływ, filmy 360°, filmy wielowątkowe, itp.

Przykłady prac w danej kategorii

A3. MUSIC VIDEO

Teledyski promujące album, piosenkę, koncert, trasę, wykonawcę, itp.

Przykłady prac w danej kategorii

A4. FILM / SERIES INTRO

Czołówki filmów i seriali.

Przykłady prac w danej kategorii

A5. ONLINE VIDEO

Wideo emitowane w internecie np. reklamy, branded content, filmy z przekazami live, itp. Uwaga! Zgłoszenie pracy do kategorii A5 wyklucza możliwość zgłoszenia jej do kategorii A1, A2, A3, A4, A6

Przykłady prac w danej kategorii

A6. VR

Formy wideo wykorzystujące wirtualną lub rozszerzoną rzeczywistość.

Przykłady prac w danej kategorii

A7. USE OF VIDEO

Niestandardowe użycie wideo lub medium (np. kina, telewizji, ekranów cyfrowych, itp.).

Przykłady prac w danej kategorii

 

 

B. AUDIO

Wszystkie formy reklamy, w których główną (a często jedyną) rolę pełni dźwięk. Reklamy radiowe, audio w mediach cyfrowych, podcasty, itp.

B1. RADIO

Reklamy emitowane w rozgłośniach radiowych. Uwaga! Zgłoszenie pracy do kategorii B1 wyklucza możliwość zgłoszenia jej do kategorii B3.

B2. PODCAST

Audycje sponsorowane, dłuższe dźwiękowe formy narracyjne, audio branded content, itp. dystrybuowane online (iTunes, Spotify, web, itp.).

Przykłady prac w tej kategorii

B3. DIGITAL AUDIO

Reklama audio emitowana w mediach cyfrowych np. w serwisach streamingujących muzykę, portalach internetowych, itp. Uwaga! Zgłoszenie pracy do kategorii B3 wyklucza możliwość zgłoszenia jej do kategorii B1.

B4. USE OF RADIO

Niestandardowe użycie radia jako medium lub technologii.

Przykłady prac w danej kategorii

B5. USE OF AUDIO

Niestandardowe użycie dźwięku w kampanii online lub offline.

Przykłady prac w danej kategorii

C. PRINT & PUBLISHING

Wszystkie formy reklamy emitowanej w mediach drukowanych oraz drukowane materiały promujące markę lub produkt.

C1.  PRESS

Reklama prasowa w dowolnym formacie. Uwaga! Niestandardowe wykorzystanie technologii druku należy zgłaszać w C5.

Przykłady prac w danej kategorii

C2. PACKAGING

Wszystko to, w co może być zapakowany produkt. Opakowania, etykiety, okładki płyt, torby, itp. W tej kategorii oceniany jest przede wszystkim pomysł. Projekty opakowań, które mają być ocenione pod kątem designu należy zgłaszać w kategorii DESIGN, podkategoria: B. Packaging.

Przykłady prac w danej kategorii

C3. MAILING

Drukowana przesyłka bezpośrednia. Również niestandardowe wysyłki większych rozmiarów lub 3D.

Przykłady prac w danej kategorii

C4. LEAFLETS, CALENDARS, INVITATIONS AND OTHER

Małe formy drukowane: np. ulotki, kalendarze, zaproszenia, wizytówki, itp.

Przykłady prac w tej kategorii

C5. USE OF PRINT

Niestandardowe użycie mediów drukowanych.

Przykłady prac w tej kategorii

D. OUT OF HOME

Wszystkie formy reklamy zewnętrznej: np. reklamy outdoorowe, eventy, komunikacja w sklepach, interaktywne ekrany, ambienty, itp.

D1. AMBIENT

Formy reklamy zewnętrznej działające poza standardowymi mediami np. ambient, ambush, guerilla, itp. Uwaga! Zgłoszenie pracy do kategorii D1 wyklucza możliwość zgłoszenia jej do kategorii D4

Przykłady prac w tej kategorii

D2. POSTER

Plakaty i duże druki. Uwaga! Drukowaną reklamę wielkoformatową na billboardach (OOH) należy zgłaszać w D3. Uwaga! Zgłoszenie pracy do kategorii D2 wyklucza możliwość zgłoszenia jej do kategorii D6

Przykłady prac w tej kategorii

D3. BILLBOARD

Drukowana reklama wielkoformatowa emitowana na billboardach. Uwaga! Kreatywne wykorzystanie billboardów należy zgłaszać w D1 lub D4.

Przykłady prac w tej kategorii

D4. EVENT

Wszystkie formy eventowe np. duże i małe wydarzenia brandowe, działania flash mob, stunt, itp. W tej kategorii oceniany jest przede wszystkim pomysł wg kryterium „czy chciałabym/chciałbym tam być?”. Uwaga! Zgłoszenie pracy do kategorii D4 wyklucza możliwość zgłoszenia jej do kategorii D1.

Przykłady prac w tej kategorii

D5. POS & STORE INSTALLATION

Wszystkie formy reklamy w miejscu sprzedaży np. POS-y, standy, wyspy, prezentacje produktu, instalacje, itp. Uwaga! Zgłoszenie pracy do kategorii D5 wyklucza możliwość zgłoszenia jej do kategorii D1, D4, D6

Przykłady prac w tej kategorii

D6. DIGITAL SCREENS

Wszystkie formy reklamy zewnętrznej wykorzystujące możliwości ekranów cyfrowych. Projekty powstałe z myślą o miejscach sprzedaży powinny być zgłaszane w D5. Uwaga! Zgłoszenie pracy do kategorii D6 wyklucza możliwość zgłoszenia jej do kategorii D2

Przykłady prac w tej kategorii

D7. INTERACTIVE EXPERIENCE

Wszystkie formy reklamy zewnętrznej, które wchodzą w interakcję z człowiekiem i wywołują jego zaangażowanie.

Przykłady prac w tej kategorii

E. ONLINE

Wszystkie formy reklamy wykorzystujące desktopowe media cyfrowe jako główny nośnik komunikacji. Emitowane w mediach społecznościowych, na portalach internetowych, stronach www, itp.

E1. WEBSITE

Strony marek, produktów oraz mikrostrony przygotowane na potrzeby kampanii reklamowej. W tej kategorii oceniany jest pomysł i wykonanie samej strony internetowej. Kampanię online należy zgłosić w E2.

Przykłady prac w tej kategorii

E2. WEB CAMPAIGNS

Kampanie online wykorzystujące wszystkie formy reklamy emitowanej na desktopach: bannery, wideo, landing page, rich media, itp. Szerokie, zintegrowane działania lub pojedyncze egzekucje (np. banner + landing page). Uwaga! Kampanie, których głównym kanałem są social media należy zgłaszać w E3 lub E4.

Przykłady prac w tej kategorii

E3. SOCIAL ACTIVITATIONS

Kampanie, w których social media są głównym nośnikiem promocji marek lub produktów. Działania wizerunkowe i aktywacje, które angażują i budują zasięg. Uwaga! Zgłoszenie pracy do kategorii E3 wyklucza możliwość zgłoszenia jej do kategorii E4

Przykłady prac w tej kategorii

E4. USE OF SOCIAL PLATFORMS

Fanpage, kanał na YouTube, profil na Instagramie, itp. a także niestandardowe użycie mediów społecznościowych np. media-placement. Uwaga! Zgłoszenie pracy do kategorii E4 wyklucza możliwość zgłoszenia jej do kategorii E3

Przykłady prac w tej kategorii

E5. USE OF ONLINE

Niestandardowe użycie płatnych mediów online wyświetlanych na desktopie: bannerów, mastheadów, screeningów i innych form promocji online, które nie mieszczą się w żadnej kategorii lub formacie.

Przykłady prac w tej kategorii

E6. REAL TIME COMMUNICATION

Działania prowadzone w nawiązaniu do bieżących wydarzeń

F. MOBILE

Wszystkie formy reklamy, które wykorzystują możliwości technologiczne urządzeń mobilnych (smarfonów, wearables, itp.) oraz specyfikę konsumowania na nich treści.

F1. MOBILE APPS

Aplikacje mobilne. Duże i małe. Brandowe i taktyczne. Uwaga! Zgłoszenie pracy do kategorii F1 wyklucza możliwość zgłoszenia jej do kategorii F2

Przykłady prac w tej kategorii

F2. MOBILE GAMES

Gry stworzone na urządzenia mobilne (smartfony, smartwatche, itp.) reklamujące markę lub produkt. Uwaga! Zgłoszenie pracy do kategorii F2 wyklucza możliwość zgłoszenia jej do kategorii F1

Przykłady prac w tej kategorii

F3. USE OF MOBILE

Niestandardowe użycie technologii dostępnych w urządzeniach mobilnych: żyroskopów, GPS, bluetooth, wifi, itp. do promocji marek lub produktów. Uwaga! Niestandardowe wykorzystanie mediów i kanałów mobile należy zgłaszać w F4

Przykłady prac w tej kategorii

F4. MOBILE CAMPAIGN

Kampanie wykorzystujące mobile i jego specyfikę jako główny nośnik pomysłu. A także niestandardowe użycie płatnych mediów mobile, np. bannerów, full page’ów, stron mobilnych, itp.

Przykłady prac w tej kategorii

G. INTEGRATED CAMPAIGNS

Kampanie zintegrowane. Wykorzystujące co najmniej 2 różne kanały dotarcia do konsumenta, np. kampania składająca się z TV i OOH. Uwaga! Kilka egzekucji tej samej idei w tym samym medium np. 3xTVC nie mieszczą się w definicji Kampanii Zintegrowanej.

G1. BIG IDEA CAMPAIGNS

Kampanie zintegrowane wykorzystujące co najmniej 2 różne kanały dotarcia do konsumenta. Uwaga! Zgłoszenie pracy do kategorii G1 wyklucza możliwość zgłoszenia jej do kategorii G2

Przykłady prac w tej kategorii

G2. ACTIVITATION CAMPAIGNS

Kampanie zintegrowane, których podstawowym celem jest aktywacja konsumentów np. w konkursie, promocji, itp. Uwaga! Zgłoszenie pracy do kategorii G2 wyklucza możliwość zgłoszenia jej do kategorii G1

Przykłady prac w tej kategorii

G3. LONG TERM COMMUNICATIONS

Kampanie zintegrowane, których format kreatywny (BIG IDEA) jest nieprzerwanie komunikowany od co najmniej dwóch lat.

Przykłady prac w tej kategorii

H. BRANDED CONTENT & ENTERTAINMENT

Kampanie, pomysły i realizacje w których marka i jej komunikacja wychodzą poza codzienne formaty reklamowe i stają się integralną częścią większej historii lub doświadczenia. Idee, które stają się rozrywką i która angażuje konsumentów, nie zawsze stawiając markę na pierwszym miejscu.

H1. FILMY DO 5 MINUT

Filmy fiction, non-fiction i teledyski w TV, kinach, VOD i wszelakich formatach digital w tym livestream.

Przykłady prac w tej kategorii

H2. FILMY POWYŻEJ 5 MINUT

Filmy fiction, non-fiction i teledyski w TV, kinach, VOD i wszelakich formatach digital w tym livestream.

Przykłady prac w tej kategorii

H3. FILM SERIES

Serie dwóch lub więcej filmów fiction i non-fiction w TV, kinach, VOD i wszelakich formatach digital.

Przykłady prac w tej kategorii

H4. AMBIENT & EVENTS

Wszelkie realizacje w przestrzeni – koncerty, festiwale, eventy, instalacje i inne rozwiązania, które zwiększają zaangażowanie konsumenta.

Przykłady prac w tej kategorii

H5. AUDIO / RADIO

Realizacje stworzone dla radia i innych platform audio, w tym podcasty.

Przykłady prac w tej kategorii

H6. APPS / GAMES

Gry i aplikacje na wszystkie urządzenia w tym konsole; integracja marki w nowe lub istniejące gry i aplikacje.

Przykłady prac w tej kategorii

H7. USE OF AUDIENCE / USE OF USER GENERATED CONTENT

Wszelkie realizacje, w których konsumenci i fani są w centrum i to oni pomagają marce zaangażować i zaktywować innych stając się nieodzowną częścią idei.

Przykłady prac w tej kategorii

H8. USE OF TALENT / USE OF INFLUENCER

Wszelkie realizacje, w których influencerzy, artyści i wszelkiej maści talenty, pomagają marce zaangażować i zaktywować konsumentów.

Przykłady prac w tej kategorii

H9. STILL IMAGE

Realizacje, które wykorzystują nieruchomy obraz jako metodę angażowania konsumenta – printy, murale, plakaty, gry planszowe, książki, komiksy etc.

Przykłady prac w tej kategorii

H10. MUSIC

Wszelkie kolaboracje pomiędzy muzykami a markami – festiwale, teledyski, kampanie wykorzystujące muzyków lub osoby z branży muzycznej etc.

Przykłady prac w tej kategorii

H11. SPORT / E SPORT

Wszelkie kolaboracje pomiędzy sportowcami (w tym gamerami) a markami – turnieje, streamy, eventy oraz kampanie wykorzystujące gamerów lub sportowców do zaangażowania konsumentów.

Przykłady prac w tej kategorii

I. DIRECT & TARGETING

Zgłoszenia w tej kategorii, muszą pokazać jak big data, insight i/lub wybór medium angażowały i jaki miały wpływ na konsumentów z danego segmentu; jak strategia pomogła w dotarciu do konsumenta i wzmocniła jego związek i zaangażowanie z marką.

I1. PRINT / MAILING

Wszelkie formy fizycznych materiałów pisanych i ilustrowanych jak printy, direct mailing czy ulotki.

Przykłady prac w tej kategorii

I2. OUTDOOR / AMBIENT / INSTALLATION

Wszelkie działania OOH, w tym bilboardy i citylighty (także digitalowe rozwiązania), instalacje, eventy, pokazy, pop-up story etc.

Przykłady prac w tej kategorii

I3. ONLINE / MOBILE

Wszystkie rozwiązania korzystające z urządzeń i mediów cyfrowych – kampanie, aktywacje i inne działania online oraz mobile, w tym geolokalizacja i targetowanie w social media.

Przykłady prac w tej kategorii

I4. CINEMA / TV / RADIO / AUDIO

Wszystkie pomysły, które wykorzystują „stare media” (kino, telewizję i radio) i ich możliwości w celu dotarcia do wybranej grupy konsumentów.

Przykłady prac w tej kategorii

J. PR

Wszystkie formy komunikacji Public Relations. Działania wykorzystujące głównie earned-media, które budują zaufanie i rozwijają relacje między marką a człowiekiem. Prace wpływające na postrzeganie marki i zachowanie konsumenta, chroniące i wzmacniające reputacje marki oraz jej kondycję biznesową.

J1. PRODUCT & BRAND

Działania PR promujące markę lub produkt.

Przykłady prac w tej kategorii

J2. CORPORATE & CSR

Employer branding, komunikacja korporacyjna, działania CSR.

Przykłady prac w tej kategorii

J3. PARTNERSHIP WITN AN INFLUENCER

Działania PR we współpracy z influencerem.

Przykłady prac w tej kategorii

K. INNOVATION

Wszystkie innowacyjne formy komunikacji. W innowacyjny sposób wykorzystujące technologię, kanały komunikacji, zmieniające produkt lub go tworzące, itp.

K1. IN COMMUNICATION

Innowacje w komunikacji: np. stworzenie nowego medium, przełamanie standardów kategorii, innowacyjne formy storytellingowe, itp.

Przykłady prac w tej kategorii

K2. IN PRODUCT

Innowacje w produktach: np. innowacje tworzące nowe standardy w danej kategorii, innowacje w już istniejących produktach, itp.

Przykłady prac w danej kategorii

L. USE OF DATA

Wszystkie formy komunikacji wykorzystujące dane np. do znalezienia insightu, stworzenia narracji, wzbudzenia zaangażowania, itp. W zgłoszeniach oceniamy innowacyjność wykorzystania danych oraz pomysł, który powstał na ich bazie.

Przykłady prac w tej kategorii

M. COPYWRITING

Hasła reklamowe, skrypty, printy, książki, opowiadania, poezja reklamowa, ale również sposób i styl prowadzenie kanałów social media, a czasem jeden komentarz marki lub odpowiedź na pytanie konsumenta. Słowem, wszystko co opiera się na słowie.

Przykłady prac w tej kategorii