Zgłoś tutaj duże i małe kampanie, pojedyncze egzekucje i wszystko co wydaje ci się interesujące i kreatywne. Communication to kategoria, w której najważniejszy jest pomysł, ale też egzekucja. Przyda się też dobry insight i zaangażowanie.
Wszystkie formy komunikacji wykorzystujące video, włączając reklamy, reklamy społeczne, content i teledyski.
A1. TV / CINEMA COMMERCIAL
Reklamy video emitowane w telewizji lub w kinach. Zgłoszenie do tej kategorii wyklucza zgłoszenie do kategorii A5.
Przykłady prac w tej kategorii
A2. INTERACTIVE FILM
Reklamy wideo wchodzące w interakcję z widzem: np. filmy, na które widz ma wpływ, filmy 360°, filmy wielowątkowe, itp.
Przykłady prac w danej kategorii
A3. MUSIC VIDEO
Teledyski promujące album, piosenkę, koncert, trasę, wykonawcę, itp.
Przykłady prac w danej kategorii
A4. FILM / SERIES INTRO
Czołówki filmów i seriali.
Przykłady prac w danej kategorii
A5. ONLINE VIDEO
Wideo emitowane w internecie np. reklamy, branded content, filmy z przekazami live, itp. Uwaga! Zgłoszenie pracy do kategorii A5 wyklucza możliwość zgłoszenia jej do kategorii A1, A2, A3, A4, A6
Przykłady prac w danej kategorii
A6. VR
Formy wideo wykorzystujące wirtualną lub rozszerzoną rzeczywistość.
Przykłady prac w danej kategorii
A7. USE OF VIDEO
Niestandardowe użycie wideo lub medium (np. kina, telewizji, ekranów cyfrowych, itp.).
Przykłady prac w danej kategorii
Wszystkie formy reklamy, w których główną (a często jedyną) rolę pełni dźwięk. Reklamy radiowe, audio w mediach cyfrowych, podcasty, itp.
B1. RADIO
Reklamy emitowane w rozgłośniach radiowych. Uwaga! Zgłoszenie pracy do kategorii B1 wyklucza możliwość zgłoszenia jej do kategorii B3.
B2. PODCAST
Audycje sponsorowane, dłuższe dźwiękowe formy narracyjne, audio branded content, itp. dystrybuowane online (iTunes, Spotify, web, itp.).
Przykłady prac w tej kategorii
B3. DIGITAL AUDIO
Reklama audio emitowana w mediach cyfrowych np. w serwisach streamingujących muzykę, portalach internetowych, itp. Uwaga! Zgłoszenie pracy do kategorii B3 wyklucza możliwość zgłoszenia jej do kategorii B1.
B4. USE OF RADIO
Niestandardowe użycie radia jako medium lub technologii.
Przykłady prac w danej kategorii
B5. USE OF AUDIO
Niestandardowe użycie dźwięku w kampanii online lub offline.
Wszystkie formy reklamy emitowanej w mediach drukowanych oraz drukowane materiały promujące markę lub produkt.
C1. PRESS
Reklama prasowa w dowolnym formacie. Uwaga! Niestandardowe wykorzystanie technologii druku należy zgłaszać w C5.
Przykłady prac w danej kategorii
C2. PACKAGING
Wszystko to, w co może być zapakowany produkt. Opakowania, etykiety, okładki płyt, torby, itp. W tej kategorii oceniany jest przede wszystkim pomysł. Projekty opakowań, które mają być ocenione pod kątem designu należy zgłaszać w kategorii DESIGN, podkategoria: B. Packaging.
Przykłady prac w danej kategorii
C3. MAILING
Drukowana przesyłka bezpośrednia. Również niestandardowe wysyłki większych rozmiarów lub 3D.
Przykłady prac w danej kategorii
C4. LEAFLETS, CALENDARS, INVITATIONS AND OTHER
Małe formy drukowane: np. ulotki, kalendarze, zaproszenia, wizytówki, itp.
Przykłady prac w tej kategorii
C5. USE OF PRINT
Niestandardowe użycie mediów drukowanych.
Wszystkie formy reklamy zewnętrznej: np. reklamy outdoorowe, eventy, komunikacja w sklepach, interaktywne ekrany, ambienty, itp.
D1. AMBIENT
Formy reklamy zewnętrznej działające poza standardowymi mediami np. ambient, ambush, guerilla, itp. Uwaga! Zgłoszenie pracy do kategorii D1 wyklucza możliwość zgłoszenia jej do kategorii D4
Przykłady prac w tej kategorii
D2. POSTER
Plakaty i duże druki. Uwaga! Drukowaną reklamę wielkoformatową na billboardach (OOH) należy zgłaszać w D3. Uwaga! Zgłoszenie pracy do kategorii D2 wyklucza możliwość zgłoszenia jej do kategorii D6
Przykłady prac w tej kategorii
D3. BILLBOARD
Drukowana reklama wielkoformatowa emitowana na billboardach. Uwaga! Kreatywne wykorzystanie billboardów należy zgłaszać w D1 lub D4.
Przykłady prac w tej kategorii
D4. EVENT
Wszystkie formy eventowe np. duże i małe wydarzenia brandowe, działania flash mob, stunt, itp. W tej kategorii oceniany jest przede wszystkim pomysł wg kryterium „czy chciałabym/chciałbym tam być?”. Uwaga! Zgłoszenie pracy do kategorii D4 wyklucza możliwość zgłoszenia jej do kategorii D1.
Przykłady prac w tej kategorii
D5. POS & STORE INSTALLATION
Wszystkie formy reklamy w miejscu sprzedaży np. POS-y, standy, wyspy, prezentacje produktu, instalacje, itp. Uwaga! Zgłoszenie pracy do kategorii D5 wyklucza możliwość zgłoszenia jej do kategorii D1, D4, D6
Przykłady prac w tej kategorii
D6. DIGITAL SCREENS
Wszystkie formy reklamy zewnętrznej wykorzystujące możliwości ekranów cyfrowych. Projekty powstałe z myślą o miejscach sprzedaży powinny być zgłaszane w D5. Uwaga! Zgłoszenie pracy do kategorii D6 wyklucza możliwość zgłoszenia jej do kategorii D2
Przykłady prac w tej kategorii
D7. INTERACTIVE EXPERIENCE
Wszystkie formy reklamy zewnętrznej, które wchodzą w interakcję z człowiekiem i wywołują jego zaangażowanie.
Wszystkie formy reklamy wykorzystujące desktopowe media cyfrowe jako główny nośnik komunikacji. Emitowane w mediach społecznościowych, na portalach internetowych, stronach www, itp.
E1. WEBSITE
Strony marek, produktów oraz mikrostrony przygotowane na potrzeby kampanii reklamowej. W tej kategorii oceniany jest pomysł i wykonanie samej strony internetowej. Kampanię online należy zgłosić w E2.
Przykłady prac w tej kategorii
E2. WEB CAMPAIGNS
Kampanie online wykorzystujące wszystkie formy reklamy emitowanej na desktopach: bannery, wideo, landing page, rich media, itp. Szerokie, zintegrowane działania lub pojedyncze egzekucje (np. banner + landing page). Uwaga! Kampanie, których głównym kanałem są social media należy zgłaszać w E3 lub E4.
Przykłady prac w tej kategorii
E3. SOCIAL ACTIVITATIONS
Kampanie, w których social media są głównym nośnikiem promocji marek lub produktów. Działania wizerunkowe i aktywacje, które angażują i budują zasięg. Uwaga! Zgłoszenie pracy do kategorii E3 wyklucza możliwość zgłoszenia jej do kategorii E4
Przykłady prac w tej kategorii
E4. USE OF SOCIAL PLATFORMS
Fanpage, kanał na YouTube, profil na Instagramie, itp. a także niestandardowe użycie mediów społecznościowych np. media-placement. Uwaga! Zgłoszenie pracy do kategorii E4 wyklucza możliwość zgłoszenia jej do kategorii E3
Przykłady prac w tej kategorii
E5. USE OF ONLINE
Niestandardowe użycie płatnych mediów online wyświetlanych na desktopie: bannerów, mastheadów, screeningów i innych form promocji online, które nie mieszczą się w żadnej kategorii lub formacie.
Przykłady prac w tej kategorii
E6. REAL TIME COMMUNICATION
Działania prowadzone w nawiązaniu do bieżących wydarzeń
Wszystkie formy reklamy, które wykorzystują możliwości technologiczne urządzeń mobilnych (smarfonów, wearables, itp.) oraz specyfikę konsumowania na nich treści.
F1. MOBILE APPS
Aplikacje mobilne. Duże i małe. Brandowe i taktyczne. Uwaga! Zgłoszenie pracy do kategorii F1 wyklucza możliwość zgłoszenia jej do kategorii F2
Przykłady prac w tej kategorii
F2. MOBILE GAMES
Gry stworzone na urządzenia mobilne (smartfony, smartwatche, itp.) reklamujące markę lub produkt. Uwaga! Zgłoszenie pracy do kategorii F2 wyklucza możliwość zgłoszenia jej do kategorii F1
Przykłady prac w tej kategorii
F3. USE OF MOBILE
Niestandardowe użycie technologii dostępnych w urządzeniach mobilnych: żyroskopów, GPS, bluetooth, wifi, itp. do promocji marek lub produktów. Uwaga! Niestandardowe wykorzystanie mediów i kanałów mobile należy zgłaszać w F4
Przykłady prac w tej kategorii
F4. MOBILE CAMPAIGN
Kampanie wykorzystujące mobile i jego specyfikę jako główny nośnik pomysłu. A także niestandardowe użycie płatnych mediów mobile, np. bannerów, full page’ów, stron mobilnych, itp.
Kampanie zintegrowane. Wykorzystujące co najmniej 2 różne kanały dotarcia do konsumenta, np. kampania składająca się z TV i OOH. Uwaga! Kilka egzekucji tej samej idei w tym samym medium np. 3xTVC nie mieszczą się w definicji Kampanii Zintegrowanej.
G1. BIG IDEA CAMPAIGNS
Kampanie zintegrowane wykorzystujące co najmniej 2 różne kanały dotarcia do konsumenta. Uwaga! Zgłoszenie pracy do kategorii G1 wyklucza możliwość zgłoszenia jej do kategorii G2
Przykłady prac w tej kategorii
G2. ACTIVITATION CAMPAIGNS
Kampanie zintegrowane, których podstawowym celem jest aktywacja konsumentów np. w konkursie, promocji, itp. Uwaga! Zgłoszenie pracy do kategorii G2 wyklucza możliwość zgłoszenia jej do kategorii G1
Przykłady prac w tej kategorii
G3. LONG TERM COMMUNICATIONS
Kampanie zintegrowane, których format kreatywny (BIG IDEA) jest nieprzerwanie komunikowany od co najmniej dwóch lat.
Kampanie, pomysły i realizacje w których marka i jej komunikacja wychodzą poza codzienne formaty reklamowe i stają się integralną częścią większej historii lub doświadczenia. Idee, które stają się rozrywką i która angażuje konsumentów, nie zawsze stawiając markę na pierwszym miejscu.
H1. FILMY DO 5 MINUT
Filmy fiction, non-fiction i teledyski w TV, kinach, VOD i wszelakich formatach digital w tym livestream.
Przykłady prac w tej kategorii
H2. FILMY POWYŻEJ 5 MINUT
Filmy fiction, non-fiction i teledyski w TV, kinach, VOD i wszelakich formatach digital w tym livestream.
Przykłady prac w tej kategorii
H3. FILM SERIES
Serie dwóch lub więcej filmów fiction i non-fiction w TV, kinach, VOD i wszelakich formatach digital.
Przykłady prac w tej kategorii
H4. AMBIENT & EVENTS
Wszelkie realizacje w przestrzeni – koncerty, festiwale, eventy, instalacje i inne rozwiązania, które zwiększają zaangażowanie konsumenta.
Przykłady prac w tej kategorii
H5. AUDIO / RADIO
Realizacje stworzone dla radia i innych platform audio, w tym podcasty.
Przykłady prac w tej kategorii
H6. APPS / GAMES
Gry i aplikacje na wszystkie urządzenia w tym konsole; integracja marki w nowe lub istniejące gry i aplikacje.
Przykłady prac w tej kategorii
H7. USE OF AUDIENCE / USE OF USER GENERATED CONTENT
Wszelkie realizacje, w których konsumenci i fani są w centrum i to oni pomagają marce zaangażować i zaktywować innych stając się nieodzowną częścią idei.
Przykłady prac w tej kategorii
H8. USE OF TALENT / USE OF INFLUENCER
Wszelkie realizacje, w których influencerzy, artyści i wszelkiej maści talenty, pomagają marce zaangażować i zaktywować konsumentów.
Przykłady prac w tej kategorii
H9. STILL IMAGE
Realizacje, które wykorzystują nieruchomy obraz jako metodę angażowania konsumenta – printy, murale, plakaty, gry planszowe, książki, komiksy etc.
Przykłady prac w tej kategorii
H10. MUSIC
Wszelkie kolaboracje pomiędzy muzykami a markami – festiwale, teledyski, kampanie wykorzystujące muzyków lub osoby z branży muzycznej etc.
Przykłady prac w tej kategorii
H11. SPORT / E SPORT
Wszelkie kolaboracje pomiędzy sportowcami (w tym gamerami) a markami – turnieje, streamy, eventy oraz kampanie wykorzystujące gamerów lub sportowców do zaangażowania konsumentów.
Zgłoszenia w tej kategorii, muszą pokazać jak big data, insight i/lub wybór medium angażowały i jaki miały wpływ na konsumentów z danego segmentu; jak strategia pomogła w dotarciu do konsumenta i wzmocniła jego związek i zaangażowanie z marką.
I1. PRINT / MAILING
Wszelkie formy fizycznych materiałów pisanych i ilustrowanych jak printy, direct mailing czy ulotki.
Przykłady prac w tej kategorii
I2. OUTDOOR / AMBIENT / INSTALLATION
Wszelkie działania OOH, w tym bilboardy i citylighty (także digitalowe rozwiązania), instalacje, eventy, pokazy, pop-up story etc.
Przykłady prac w tej kategorii
I3. ONLINE / MOBILE
Wszystkie rozwiązania korzystające z urządzeń i mediów cyfrowych – kampanie, aktywacje i inne działania online oraz mobile, w tym geolokalizacja i targetowanie w social media.
Przykłady prac w tej kategorii
I4. CINEMA / TV / RADIO / AUDIO
Wszystkie pomysły, które wykorzystują „stare media” (kino, telewizję i radio) i ich możliwości w celu dotarcia do wybranej grupy konsumentów.
Wszystkie formy komunikacji Public Relations. Działania wykorzystujące głównie earned-media, które budują zaufanie i rozwijają relacje między marką a człowiekiem. Prace wpływające na postrzeganie marki i zachowanie konsumenta, chroniące i wzmacniające reputacje marki oraz jej kondycję biznesową.
J1. PRODUCT & BRAND
Działania PR promujące markę lub produkt.
Przykłady prac w tej kategorii
J2. CORPORATE & CSR
Employer branding, komunikacja korporacyjna, działania CSR.
Przykłady prac w tej kategorii
J3. PARTNERSHIP WITN AN INFLUENCER
Działania PR we współpracy z influencerem.
Wszystkie innowacyjne formy komunikacji. W innowacyjny sposób wykorzystujące technologię, kanały komunikacji, zmieniające produkt lub go tworzące, itp.
K1. IN COMMUNICATION
Innowacje w komunikacji: np. stworzenie nowego medium, przełamanie standardów kategorii, innowacyjne formy storytellingowe, itp.
Przykłady prac w tej kategorii
K2. IN PRODUCT
Innowacje w produktach: np. innowacje tworzące nowe standardy w danej kategorii, innowacje w już istniejących produktach, itp.
Wszystkie formy komunikacji wykorzystujące dane np. do znalezienia insightu, stworzenia narracji, wzbudzenia zaangażowania, itp. W zgłoszeniach oceniamy innowacyjność wykorzystania danych oraz pomysł, który powstał na ich bazie.
Hasła reklamowe, skrypty, printy, książki, opowiadania, poezja reklamowa, ale również sposób i styl prowadzenie kanałów social media, a czasem jeden komentarz marki lub odpowiedź na pytanie konsumenta. Słowem, wszystko co opiera się na słowie.