Active advertising to komunikacja, która wykorzystuje rozwiązania we wszelkich dostępnych mediach w celu interakcji z konsumentem. Efektem interakcji może być zmiana postawy, opinii, nawyku, zakup, zgłoszenie, dołączenie do grupy, podpisanie petycji, wyrażenie opinii lub doświadczenie produktu czy świata marki itp. Wszystkie prace zgłoszone w poniższych podkategoriach będą oceniane wg tej definicji.
Komunikacja zachęcająca do interakcji, prowadzona w miejscach publicznych. W tej kategorii będą oceniane zgłoszenia nie wykorzystujące tradycyjnych nośników reklamowych.
A1. Mały ambient
Wyrażenie „Mały Ambient” odnosi się do fizycznego rozmiaru ambientu, nie do skali dystrybucji. Do tej podkategorii zaliczją się posy, ulotki, oznakowania, etc. Do podkategorii „Mały Ambient” nie zalicza się mailing, który powinien być zgłoszony w kategorii Direct.
A2. Duży ambient
Wyrażenie „Duży Ambient” odnosi się do fizycznego rozmiaru ambientu, nie do skali dystrybucji. Do tej podkategorii zaliczją się np: nietypowe instalacje wykorzystujące duże nośniki, instalacje, pop-up story, wydarzenia prowadzone w miejscach publicznych – często z wykorzystaniem podstawionych ludzi.
A3. Reklama partyzancka
wlepki, murale, inne niestandardowe formy mające charakter reklamy partyzanckiej
Zobacz przykłady prac w tej kategorii
Formy reklamy digitalowej stworzone w celu interakcji z konsumentem – w tym Creative Data.
B1. Formy digitalowe / Serwisy internetowe, microsity, banery, mailing, etc.
B2. Mobile
B3. Social media
B4. Inne
Komunikacja polegająca na bezpośrednich komunikatach kierowanych do starannie wybranych, pojedynczych klientów, często w indywidualnym kontakcie, w celu uzyskania bezpośredniej reakcji.
C1. FLAT MAILING
Płaski mailing, kartki pocztowe, zaproszenia – mające charakter fizyczny (nie digital).Komunikacja polegająca na bezpośrednich komunikatach kierowanych do starannie wybranych, pojedynczych klientów, często w indywidualnym kontakcie, w celu uzyskania bezpośredniej reakcji.
C2. DIMENSIONAL MAILING
Trójwymiarowy mailing, próbki, wysyłane bezpośrednio do adresata.
C3. PRASA I OUTDOOR
Prasa i outdoor, które wykorzystują tradycyjne formy reklamowe po to, aby wywołać określone zachowanie odbiorcy.
C4. TELEMARKETING I SPRZEDAŻ BEZPOŚREDNIA
Programy lojalnościowe, konkursy, promocje stworzone w celu interakcji z klientem.
Reklama telewizyjna, video w krótkiej i długiej formie, internetowe oraz telewizyjne show oraz gry które zostały stworzone w celu interakcji z konsumentem.