Przewodniczący Jury 2023

Przedstawiamy tegorocznych przewodniczących składów jurorskich w konkursie KTR!
W tym roku wyłoniono przewodniczących do ośmiu kategorii: Communication, Creative Strategy, Design, Technology, Craft Audio Video, Craft Fotografia, Craft Ilustracja oraz nowej - Entertianment.
Zgłoszenia do KTR, jak co roku, będą oceniane przez najlepszych ekspertów branży.
W tym roku przewodniczącymi poszczególnych kategorii będą:


Przewodnicząca kategorii Creative Strategy
180heartbeats + Jung V.Matt
Strategy Director& Partner
Doświadczenie w zakresie strategii zdobywała pracując dla Kantar, jako strateżka w Leo Burnett, dyrektorka strategii w Isobar i Grey. Przez 10 lat pracowała na stanowisku doradczyni w obszarze strategii marketingowej w Stratosfera Added Value, gdzie odpowiadała między innymi za wprowadzenie na rynek marki Play oraz za pozycjonowanie i strategię portfela marek ING. Prowadziła wykłady dla PTBRiO i Pulsu Biznesu, jej artykuły publikowano między innymi w Harvard Business Review Polska. Jest wielokrotną laureatką Effie - za wprowadzenie na rynek marki Play, czy komunikację marki IKEA. Trzykrotnie zasiadała w jury konkursu. Wykładowczyni w Szkole Strategii Marki SAR.Strategy Director & Partner w 180heartbeats Jung v. Matt.

Przewodniczący kategorii Entertainment
VMLY&R Poland
Chief Creative Officer & Partner
MINX.app
Founder & Product Owner
Od 15 lat w tej samej agencji: znanej wcześniej jako Pride&Glory Interactive, następnie VML, a obecnie VMLY&R. Zarządza 80-osobowym zespołem kreatywnym, z którym zdobył w minionej dekadzie ponad 350 międzynarodowych i polskich nagród. Znalazły się wśród nich pierwsze przyznane Polakom Grand Prix oraz Titanium Cannes Lions, pierwszy tytuł Agencji Roku Cannes Lions dla firmy z Polski, Grand Prix Andy Awards, Grand Prix GoldenDrum, żółty ołówek D&AD, dwa tytuły Agencji Roku KTR i wiele innych. Ma na koncie projekty z kategorii Entertainment dla marek takich jak Żywiec, EB, adidas, Johnnie Walker, Wyborowa, Absolut, Ballantines, Samsung, BNP Paribas.
Zasiadał w jury Cannes Lions, Golden Drum, Webby Awards, Kyiv International Advertising Festival, South Korean AdStars, New York Festivals, MENA Cristal Awards, KTR, IAB Mixx Poland, IAB Mixx Romania.
Po godzinach pomysłodawca, inwestor oraz Product Owner polskiej aplikacji randkowej MINX.app, która rzuca wyzwanie liderowi kategorii z ogniem w ikonie.


Przewodnicząca kategorii Technology
dentsu Creative
Creative Group Head (Technology) & AI Lab Lead
Od sześciu lat zajmuje się w dentsu Polska kreatywnym wykorzystaniem technologii. Obecnie w ramach stanowiska Creative Group Head w dentsu Creative dba o możliwie najlepsze dopasowanie rozwiązań technologicznych do projektów klientów grupy. O nowych technologiach i ich zastosowaniu opowiada również w prasie, podczas prelekcji w kraju i za granicą, a także w ramach różnych inicjatyw edukacyjnych. Stoi na czele AI Labu, nowej komórki technologicznej Dentsu Polska specjalizującej się w wykorzystaniu potencjału uczenia maszynowego. Ma na swoim koncie projekty nagrodzone między innymi w konkursach KTR, Innovation, Effie oraz MIXX, w tym zeszłoroczne Best of Technology w konkursie KTR. Zasiadała m. in. w jury konkursów KTR oraz Golden Drum. Wraz z zespołem może pochwalić się realizacją projektów kreatywno-technologicznych m. in. dla takich klientów jak Skoda, adidas, Mastercard, McDonald’s.

Przewodniczący kategorii Craft Audio Video
Executive Creative Director
Ogilvy Poland
Przewodniczący zarządu KTR, wcześniej także juror Cannes Lions i przewodniczący jury Eurobest. Na co dzień prowadzi zespół kreacji w agencji Ogilvy. „The Drum” umieścił go na liście 200 najbardziej nagradzanych dyrektorów kreatywnych na świecie, a w rankingu nowojorskiego The One Club w znalazł się w pierwszej 30-tce najlepszych ECD w 2021 r.
Wraz z zespołem Ogilvy tworzył takie kampanie jak „Do Ostatniego Drzewa” (Greenpeace),
LEGO “Green Instructions”, a ostatnio także pomagającą ratować życie kampanię „Buy My Cancer” (Alivia), którą nagrodzono m.in. Białym Mieczem KTR 2022, tytułem Best of Innovation 2022 oraz srebrnymi statuetkami na tegorocznym CLIO oraz One Show.
Laureat wielu nagród kreatywnych (KTR, Cannes, D&AD, One Show, Eurobest, CLIO, LIA, PHNX Awards) oraz tych przyznawanych za efektywność (EFFIE, D&AD Impact, One Show Creative Effectiveness).
Tworzył kampanie i platformy komunikacyjne dla takich marek jak Żywiec Zdrój, PKO BP, PZU, McDonald’s, T-Mobile, Reebok, Philips, Książęce i wielu innych. Obecnie wraz z zespołem Ogilvy pracuje między innymi dla Żabki, Allegro, Alivii i nju mobile.

Przewodnicząca kategorii craft Ilustracja
Zarząd Zieleni m.st. Warszawy
graficzka i ilustratorka
Od czerwca związana z Zarządem Zieleni m.st. Warszawy, wcześniej z Biurem Marketingu Miasta, odpowiadała za wygląd większości kampanii wizerunkowych i informacyjnych. Dba o tworzenie trochę ładniejszej Warszawy, szczególnie w obszarach na styku projektowania i przyrody. Autorka identyfikacji Ogólnopolskiego Strajku Kobiet. Od 2022 r. członkini Zarządu KTR przy Stowarzyszeniu Komunikacji Marketingowej SAR. Pracuje z instytucjami kultury i klientami komercyjnymi w Polsce i za granicą.
Wybrani klienci w Polsce:
Teatr Wielki - Opera Narodowa w Warszawie
Teatr Polski w Bydgoszczy
Teatr Nowy w Łodzi
Teatr Stary w Krakowie
Teatr Pantomimy we Wrocławiu
Teatr Żeromskiego w Kielcach
Teatr im. W. Bogusławskiego w Kaliszu
Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Warszawie
Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN
Muzeum Plakatu w Wilanowie
Dom Spotkań z Historią
ZAiKS
Contemporary Lynx
Netflix
DDB Warszawa
Ambasada USA w Warszawie
Amnesty International
Młodzieżowy Strajk Klimatyczny
Ogólnopolski Strajk Kobiet
Wydawnictwa i magazyny:
ZNAK
Prószyński
Wytwórnia
Vogue
Magazyn Książki
Autoportret
Wybrani klienci za granicą:
Disney (global)
The Futur (global)
Toyota (CAN)
New York Times (USA)
La Mer (USA)
Elle (global)
Boston Globe (USA)
Neels Castillon (FR)
W publikacjach:
Neighbours Art - album zbiorowy (2022)
Nówka sztuka. Młoda polska ilustracja - Wyd. Karakter (2022)
STRAJK! - Jednostka Gallery (2021)
Elementarz polskiej kultury - Wytwórnia (2020)
Hej Szprotka! - Wytwórnia (2017)

Przewodnicząca kategorii Craft Fotografia
Fotografka
Jest jedną z najbardziej rozpoznawalnych fotografek, funkcjonującą w świecie reklamy, mody oraz sztuki, a obecnie również w obszarze reżyserii. Wykorzystując warsztat oraz wyśmienite zdolności storytelling’owe, tworzy reklamy, które angażują odbiorcę, a jednocześnie przedstawiają produkt w sposób atrakcyjny i nowoczesny.
Krajewska jest autorką książki Będzie dobrze (It should be OK), wydanej w ramach Kolekcji Wrzesińskiej (edycja 2018), którą zadedykowała „tym, którzy są zmęczeni podziałem Polski na dwa kontrastujące kolory” oraz twórcą zdjęć do bestsellerowego edukacyjnego projektu Anji Rubik SexedPL, za który został nagrodzony srebrem w kategorii for Arts KTR 2019.
Selekcja prac serii Imago, zrealizowanej w Zakładzie Poprawczym w Studzieńcu, zaprezentowanej podczas Photo London, Robert Capa Contemporary Photography Center, Polnisches Institut Düsseldorf, Cokkie Snoei Gallery oraz w licznych magazynach branżowych, lifestylowych i modowych, m.in. British Journal of Photography, Dazed & Confused, M Le Magazine du Monde, Vogue Italia, została nagrodzone złotem w kategorii for Arts KTR 2018.
Za autorską serię Graceful (Boginie) została uhonorowana nagrodą KTR Best of Craft 2019, by w tym samym roku otrzymać złoto w kategorii for Editorial KTR 2019 za okladkę dla Vogue Polska, a następnie srebro w kategorii for Advertising KTR 2020 za realizację Reserved feat. Hoffland i złoto w kategorii for Arts KTR 2021 za okładkę Młody Matczak.
Współpracuje m.in. z: Adidas, CCC, HBO, ING, Netflix, Reserved, Vogue Polska oraz Zalando.