Przewodniczący Jury 2023

 

Przedstawiamy tegorocznych przewodniczących składów jurorskich w konkursie KTR!

 

 

W tym roku wyłoniono przewodniczących do ośmiu kategorii: Communication, Creative Strategy, Design, Technology, Craft Audio Video, Craft Fotografia, Craft Ilustracja oraz nowej - Entertianment. 

 

Zgłoszenia do KTR, jak co roku, będą oceniane przez najlepszych ekspertów branży.

 

 

 

W tym roku przewodniczącymi poszczególnych kategorii będą:

Przewodnicząca kategorii Communication

 

FCB&theMilkman

Creative Partner

Przewodnicząca kategorii Creative Strategy

 

180heartbeats + Jung V.Matt

Strategy Director& Partner

 

Doświadczenie w zakresie strategii zdobywała pracując dla Kantar, jako strateżka w Leo Burnett, dyrektorka strategii w Isobar i Grey. Przez 10 lat pracowała na stanowisku doradczyni w obszarze strategii marketingowej w Stratosfera Added Value, gdzie odpowiadała między innymi za wprowadzenie na rynek marki Play oraz za pozycjonowanie i strategię portfela marek ING. Prowadziła wykłady dla PTBRiO i Pulsu Biznesu, jej artykuły publikowano między innymi w Harvard Business Review Polska. Jest wielokrotną laureatką Effie - za wprowadzenie na rynek marki Play, czy komunikację marki IKEA. Trzykrotnie zasiadała w jury konkursu. Wykładowczyni w Szkole Strategii Marki SAR.Strategy Director & Partner w 180heartbeats Jung v. Matt. 

Przewodniczący kategorii Entertainment

 

VMLY&R Poland

Chief Creative Officer & Partner 

MINX.app

Founder & Product Owner 


Od 15 lat w tej samej agencji: znanej wcześniej jako Pride&Glory Interactive, następnie VML, a obecnie VMLY&R. Zarządza 80-osobowym zespołem kreatywnym, z którym zdobył w minionej dekadzie ponad 350 międzynarodowych i polskich nagród. Znalazły się wśród nich pierwsze przyznane Polakom Grand Prix oraz Titanium Cannes Lions, pierwszy tytuł Agencji Roku Cannes Lions dla firmy z Polski, Grand Prix Andy Awards, Grand Prix GoldenDrum, żółty ołówek D&AD, dwa tytuły Agencji Roku KTR i wiele innych. Ma na koncie projekty z kategorii Entertainment dla marek takich jak Żywiec, EB, adidas, Johnnie Walker, Wyborowa, Absolut, Ballantines, Samsung, BNP Paribas.


Zasiadał w jury Cannes Lions, Golden Drum, Webby Awards, Kyiv International Advertising Festival, South Korean AdStars, New York Festivals, MENA Cristal Awards, KTR, IAB Mixx Poland, IAB Mixx Romania.


Po godzinach pomysłodawca, inwestor oraz Product Owner polskiej aplikacji randkowej MINX.app, która rzuca wyzwanie liderowi kategorii z ogniem w ikonie.

Przewodnicząca kategorii Design 

 

Podpunkt / SuperSkrypt

Co-Founder & Creative Art Director

Przewodnicząca kategorii Technology

 

dentsu Creative

Creative Group Head (Technology) & AI Lab Lead

 

Od sześciu lat zajmuje się w dentsu Polska kreatywnym wykorzystaniem technologii. Obecnie w ramach stanowiska Creative Group Headdentsu Creative dba o możliwie najlepsze dopasowanie rozwiązań technologicznych do projektów klientów grupy. O nowych technologiach i ich zastosowaniu opowiada również w prasie, podczas prelekcji w kraju i za granicą, a także w ramach różnych inicjatyw edukacyjnych. Stoi na czele AI Labu, nowej komórki technologicznej Dentsu Polska specjalizującej się w wykorzystaniu potencjału uczenia maszynowego. Ma na swoim koncie projekty nagrodzone między innymi w konkursach KTR, Innovation, Effie oraz MIXX, w tym zeszłoroczne Best of Technology w konkursie KTR. Zasiadała m. in. w jury konkursów KTR oraz Golden Drum. Wraz z zespołem może pochwalić się realizacją projektów kreatywno-technologicznych m. in. dla takich klientów jak Skoda, adidas, Mastercard, McDonald’s. 

Przewodniczący kategorii Craft Audio Video

 

Executive Creative Director 

Ogilvy Poland 

 

Przewodniczący zarządu KTR, wcześniej także juror Cannes Lions i przewodniczący jury Eurobest. Na co dzień prowadzi zespół kreacji w agencji Ogilvy. „The Drum” umieścił go na liście 200 najbardziej nagradzanych dyrektorów kreatywnych na świecie, a w rankingu nowojorskiego The One Club w znalazł się w pierwszej 30-tce najlepszych ECD w 2021 r. 

 

Wraz z zespołem Ogilvy tworzył takie kampanie jak „Do Ostatniego Drzewa” (Greenpeace), 

LEGO “Green Instructions”, a ostatnio także pomagającą ratować życie kampanię „Buy My Cancer” (Alivia), którą nagrodzono m.in. Białym Mieczem KTR 2022, tytułem Best of Innovation 2022 oraz srebrnymi statuetkami na tegorocznym CLIO oraz One Show. 

 

Laureat wielu nagród kreatywnych (KTR, Cannes, D&AD, One Show, Eurobest, CLIO, LIA, PHNX Awards) oraz tych przyznawanych za efektywność (EFFIE, D&AD Impact, One Show Creative Effectiveness). 

 

Tworzył kampanie i platformy komunikacyjne dla takich marek jak Żywiec Zdrój, PKO BP, PZU, McDonald’s, T-Mobile, Reebok, Philips, Książęce i wielu innych. Obecnie wraz z zespołem Ogilvy pracuje między innymi dla Żabki, Allegro, Alivii i nju mobile.  

Przewodnicząca kategorii craft Ilustracja

 

Zarząd Zieleni m.st. Warszawy

graficzka i ilustratorka

 

Od czerwca związana z Zarządem Zieleni m.st. Warszawy, wcześniej z Biurem Marketingu Miasta, odpowiadała za wygląd większości kampanii wizerunkowych i informacyjnych. Dba o tworzenie trochę ładniejszej Warszawy, szczególnie w obszarach na styku projektowania i przyrody. Autorka identyfikacji Ogólnopolskiego Strajku Kobiet. Od 2022 r. członkini Zarządu KTR przy Stowarzyszeniu Komunikacji Marketingowej SAR. Pracuje z instytucjami kultury i klientami komercyjnymi w Polsce i za granicą.  

 

Wybrani klienci w Polsce:  

 

Teatr Wielki - Opera Narodowa w Warszawie 

Teatr Polski w Bydgoszczy  

Teatr Nowy w Łodzi 

Teatr Stary w Krakowie  

Teatr Pantomimy we Wrocławiu  

Teatr Żeromskiego w Kielcach  

Teatr im. W. Bogusławskiego w Kaliszu  

Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Warszawie  

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN  

Muzeum Plakatu w Wilanowie  

Dom Spotkań z Historią  

ZAiKS  

Contemporary Lynx  

Netflix  

DDB Warszawa  

Ambasada USA w Warszawie  

Amnesty International  

Młodzieżowy Strajk Klimatyczny  

Ogólnopolski Strajk Kobiet  

 

Wydawnictwa i magazyny:  

 

ZNAK  

Prószyński  

Wytwórnia 

Vogue 

Magazyn Książki 

Autoportret 

 

Wybrani klienci za granicą:  

Disney (global)  

The Futur (global)  

Toyota (CAN)  

New York Times (USA)  

La Mer (USA)  

Elle (global)  

Boston Globe (USA)  

Neels Castillon (FR)  

 

W publikacjach:  

 

Neighbours Art - album zbiorowy (2022)  

Nówka sztuka. Młoda polska ilustracja - Wyd. Karakter (2022)  

STRAJK! - Jednostka Gallery (2021)  

Elementarz polskiej kultury - Wytwórnia (2020)  

Hej Szprotka! - Wytwórnia (2017) 

Przewodnicząca kategorii Craft Fotografia

 

Fotografka

 

Jest jedną z najbardziej rozpoznawalnych fotografek, funkcjonującą w świecie reklamy, mody oraz sztuki, a obecnie również w obszarze reżyserii. Wykorzystując warsztat oraz wyśmienite zdolności storytelling’owe, tworzy reklamy, które angażują odbiorcę, a jednocześnie przedstawiają produkt w sposób atrakcyjny i nowoczesny. 

 

Krajewska jest autorką książki Będzie dobrze (It should be OK), wydanej w ramach Kolekcji Wrzesińskiej (edycja 2018), którą zadedykowała „tym, którzy są zmęczeni podziałem Polski na dwa kontrastujące kolory” oraz twórcą zdjęć do bestsellerowego edukacyjnego projektu Anji Rubik SexedPL, za który został nagrodzony srebrem w kategorii for Arts KTR 2019. 

 

Selekcja prac serii Imago, zrealizowanej w Zakładzie Poprawczym w Studzieńcu, zaprezentowanej podczas Photo London, Robert Capa Contemporary Photography Center, Polnisches Institut Düsseldorf, Cokkie Snoei Gallery oraz w licznych magazynach branżowych, lifestylowych i modowych, m.in. British Journal of Photography, Dazed & Confused, M Le Magazine du Monde, Vogue Italia, została nagrodzone złotem w kategorii for Arts KTR 2018. 

 

Za autorską serię Graceful (Boginie) została uhonorowana nagrodą KTR Best of Craft 2019, by w tym samym roku otrzymać złoto w kategorii for Editorial KTR 2019 za okladkę dla Vogue Polska, a następnie srebro w kategorii for Advertising KTR 2020 za realizację Reserved feat. Hoffland i złoto w kategorii for Arts KTR 2021 za okładkę Młody Matczak. 

 

Współpracuje m.in. z: Adidas, CCC, HBO, ING, Netflix, Reserved, Vogue Polska oraz Zalando.